غزه در انحصار گفتمان گور و مرگ و آتش  

درحالیکه بحران “غزه ” وارد دومین ؛ هفته خویش شده است . ارتش اسرائیل  در ادامه حملات  توپخانه ای و هوایی خویش ، به درون شهر غزه، از سه استقامت نفوذ کرده است ،اسماعیل هنیه، از مقام‌های ارشد حماس، می‌گوید نوار غزه به «گورستان سربازان اسرائیلی ها» تبدیل خواهد شد که مرتکب جنایت علیه فلسطینیان می‌شوند.

نخست وزیر پیشین حماس این سخنان را دیروز (۳۰سرطان ، ۲۱ ژوئیه) بیان کرد و افزود” فلسطینیان در نوار غزه با جنگ تهاجمی رژیم اسرائیل روبه‌رو هستند”.

در حال که تعداد کشته‌های فلسطین‌ها به بیش از 500 تن رسیده اسماعیل هنیه میگوید غزه به گورستان سربازان اسرائیل تبدیل خواهد شد
در حال که تعداد کشته‌های فلسطین‌ها به بیش از 500 تن رسیده اسماعیل هنیه میگوید غزه به گورستان سربازان اسرائیل تبدیل خواهد شد

هنیه علت حملات اخیر “تل آویو” به نوار “غزه ” را ناکامی این کشور در بازداشتن مردم غزه از مبارزه دانست.

با این حال، هنیه تاکید کرد که «مقاومت ادامه خواهد داشت.»

اسماعیل هنیه در نخستین سخنرانی خود، پس از حمله به منطقه “شجاعیه”  در غزه گفت: «شرایط مقاومت، شرایط حداقل برای هر توافق آرامش در برابر اسرائیل است… قربانیانی که ملت ما داده‌اند راه ما به سوی پیروزی است.»

این در حالی است که در عملیات چند روز گذشته نیروهای کتائب عزالدین قسام  و جهاد اسلامی  ، دست‌کم ۱۵ نظامی اسرائیلی کشته شده است .

مقام‌های اسرائیلی در تال اویو به رسانه ها گفته است ، بیش از ۷۷ سربازی که در جریان عملیات «صخره استوار» مجروح شدند در بیمارستان‌های این رژیم بستری هستند و حال شش تن از آن‌ها وخیم است.

هنیه گفت کشتارهای اسرائیل نشان‌دهنده «ماهیت حقیقی» این رژیم است و «ثابت می‎‌کند که رژیم اسرائیل با مشکلات خود دست به گریبان است.»

این رهبر حماس افزود چون دولت اسرائیل نمی‌تواند بر معادلاتی که مبارزان مقاومت در میدان جنگ ایجاد کرده‌اند چیره شود، غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد.

این در حالیست که “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر و “موشه یلعون”  وزیر دفاع اسرائیل حماس را متهم به استفاده سپر انسانی از مردم کرده است .

همچنین، اسماعیل هنیه از سکوت جامعه بین‌المللی در برابر کشتاراسرائیل علیه فلسطینیان انتقاد کرد.

در همین حال، حملات تانک های “‌‌مرکاو” و جنگنده‌های اسرائیل و در کل” ماشین جنگی”  این کشور از زمین و هوا و آب  به نوار عزه ادامه دارد و تنها دیروز  بیش از ۱۰۰ فلسطینی در این حملات جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که شمار فلسطینیانی که در حملات ۱۴ روز گذشته رژیم اسرائیل جان خود را از دست دادند به ۵۷۳ نفر افزایش یافته‌ است

ضمنا دیروز شفاخانه” الاقصی” در وسط شهر غزه آماج موشک و بم قرار گرفت،  که چهار نفر کشته و هفتاد نفر زخمی شدند .

بیش از 500 تن فلسطینی که بیشتر آنان غیر نظامی هستند در طی دوهفته کشته شدند.
بیش از 500 تن فلسطینی که بیشتر آنان غیر نظامی هستند در طی دوهفته کشته شدند.

کارکنان بخش درمانی غزه نیز نسبت به بحران انسانی ناشی از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های این منطقه هشدار می‌دهند.

شورای امنیت سازمان ملل هم از افزایش شمار تلفات در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرده است و “باراک اوباما” نیز عملیات اسرائیل ،در نوار غزه را موجه دانسته ولی از تلفات مردم ملکی، ابراز نگرانی کرده است .

این در حالیست که در اکثر شهر های بزرگ امریکایی و اروپایی  راهپیمایی ها علیه اسرائیل  ادامه دارد ،در همین حال بورد سردبیری روزنامه پر تیراژاسرائیلی  “ها آرتص” از عملکرد اسرائیل در قبال غزه به شدت انتقاد کرده است و اسرائیل را متهم به تک روی  در غزه نموده است .

مطالب مرتبط