واکنش‌های تند رئیس اجرائیه و والی بلخ به اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار

رئیس اجرایی کشور در رابطه به اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار، گفته است که اظهارات اخیر حکمتیار عقده‌مندانه و ناشی از حقارت اوست.

blank

داکتر عبدالله امروز در نشست شورای وزیران، حمکتیار را چهره شکست خورده خوانده و گفته است استاد ربانی و احمد شاه مسعود حافظان استقلال کشور بودند و اظهارات آقای حکمتیار در این خصوص راه به جای نمی‌برد و سبب خدشه دار شدن شخصیت قهرمانان کشور نمی‌شود.

در همین حال عطا محمد نور والی بلخ با نشر خبرنامه‌ی در این مورد گفته است که رهبر حزب اسلامی به دستور بیگانگان پروژه تفرقه اندازی میان مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

آقای نور تصریح کرده‌است: «تاختن بی‌محابا به ارزش‌ها و افتخارات مردم مبارز و با افتخار پنجشیر و بخصوص قهرمان ملی،‌ نشانگر عقهده و خبث درونی این چنین افراد است و خاموشی برای ما در این مورد گناه عظیم است.»

والی بلخ همچنان گفته است که رهبر حزب اسلامی از زمان پیوستن به پروسه‌ی صلح،‌ در پی دامن‌زدن به اختلافات قومی،‌ زبانی و سمتی است.

این گفته‌ها پس از آن مطرح می‌شوند که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، دو روز پیش در حضور شماری از هوادارانش در بدخشان، احمد شاه معسود را شخص وابسته با سازمان استخبارات پاکستان و همکار با طالبان خوانده بود.

آقای حکمتیار همچنان بسم‌الله محمدی وزیر دفاع پیشین کشور را به فساد گسترده متهم کرده و تصریح نموده که وی حتی کلینرهای موتر را رتبه‌ی جنرالی داده و امروز پنجشیر ۶۰۰ جنرال دارد درحالی که کل اروپا ۶۰۰ جنرال ندارد.

مطالب مرتبط