حمله انتحاری در هلمند افغانستان 2 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت

مقام‌ها در ولایت هلمند در جنوب افغانستان از حمله‌ی انتحاری در مرکز این ولایت خبر داده اعلام کردند که بر اثر این حمله انتحاری 17 تن کشته و مجروح شدند.

به گزارش افق، عمر زواک سخنگوی والی هلمند در گفتگو با رسانه‌ها ضمن تایید این خبرگفته است که در این رویداد که امروز (دوشنبه 30 سرطان ) در مرکز این ولایت رخ داده است 2 تن کشته و 15 تن زخم برداشتند.0,,15770169_303,00

سخنگوی والی هلمند در جنوب افغانستان از حمله انتحاری در مرکز این استان خبر داد و اعلام کرد بر اثر حمله انتحاری ظهر امروز (دوشنبه) در مرکز استان هلمند 2 تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

عمر زواک همچنان می‌گوید، یک عامل انتحاری ظهر امروز موتر بمب گذاری شده‌ی خود را به کاروان نیروهای پلیس در ولایت هلمند کوبید که بر اثر انفجار آن یک پلیس و یک غیر نظامی کشته شدند.

زواک افزود: در این حمله 15 تن از نیروهای پلیس و غیرنظامیان نیز زخمی شدند.

روز سه شنبه هفته گذشته نیز یک مهاجم انتحاری موتر باری مملو از مواد منفجره خود را در بازاری شلوغ در ولسوالی اورگون ولایت پکتیکا درجنوب افغانستان منفجر کرد که بر اثر آن 90 غیر نظامی کشته و 50 تن دیگر زخمی شدند.

مقامات بلند پایه دولت افغانستان گروه حقانی را در تبانی با دستگاه اطلاعات نظامی پاکستان مسوول این بمب گذاری معرفی کردند.

گفتنی است که جنوب افغانستان خاستگاه جدی گروه طالبان بوده و از مدتی بدینسو فعالیت این گروه در این زون کشور رو به افزایش بوده است چناچه دو هفته پیش درولسوالی سنگین ولایت هلمند 800 طالب مسلح با نیروهای امنیتی افغانستان جنگیدند و سرانجا شکست خوردند.

مطالب مرتبط