بر گذاری اولین مسابقه بایسکل رانی در بامیان

اولین مسابقه بایسکل رانی در ولایت بامیان قرار است تا کم‌تر از یک ماه دیگر در این ولایت برگذار گردد .

مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ بامیان می‌گویند این مسابقه را به منظور جلب توجه کمک کننده‌ها و توریست‌های بین المللی و هم‌چنان معرفی شدن این ولایت به عنوان پایتخت فرهنگی سارک راه اندازی می‌کنند.

دوچرخ سواری از ورزش‌های محبوب مردم بامیان است که بیشتر هم در میان دختران این ولایت در حال گسترش است.
دوچرخه سواری از ورزش‌های محبوب مردم بامیان است که بیشتر هم در میان دختران این ولایت در حال گسترش است.

کبیر دادرس رییس این اداره می‌گوید مسابقه بایسکل رانی تحت نام “سیر دربامیان” از سوی این ریاست به همکاری اتحادیه گردشگری بامیان ، دفتر “هلپ آلمان” و بنیاد آغاخان برگذار میگردد.

آقای دادرس افزود” این مسابقه بتاریخ هشت اگست(17 اسد ) در دوبخش مسابقه و بایسکل سواری عمومی برگذار میگردد”.

به‌گفته وی در این برنامه هم بایسکل سوران حرفه ای و هم افراد که بگونه حرفه ای یاد ندارند شرکت می‌کنند.

رییس اطلاعات و فرهنگ می‌گوید” در بخش مسابقه فاصله 45 کیلومتر در نظر گرفته شده که برای فرد اول مسابقه یک بایسکل و برای افراد دوم و سوم جوایز دیگر داده خواهد شد و در بخش بایسکل رانی عمومی فاصله هشت کیلومتر در نظر گرفته شده که افراد در سنن مختلف شرکت می‌کنند”.

وی ابراز امیدواری می‌کند که در این مسابقه رکاب زنان خارجی نیز شرکت کنند، زیرا شرکت در این مسابقه آزاد بوده و هیچ محدودیت وجود ندارد.

ولایت بامیان از جمله امن ترین ولایات افغانستان به شمار می‌رود که از یک سال بدین سو شماری دختران آموزش بایسکل رانی را بگونه حرفه‌ی آغاز کرده اند.

زهرا حسنی که بایسکل رانی را در ایران بگونه حرفه‌ی آموزش دیده برای این دختران بامیانی آموزش می‌دهد.

بهنود امید- بامیان

با آنکه دیده می‌شود علاقه مندی جوانان به ویژه دختران به رشته‌های مختلف ورزشی در این ولایت زیاد می‌باشد اما به دلیل نبود امکانات و عدم توجه کمیته ملی المپیک به ورزش این ولایت شماری از آنان بعد از مدتی ترک ورزش می‌کنند.

مطالب مرتبط