گزارش‌های ضد و نقیض از محاصره سربازان ارتش در غورماچ

مقام‌های محلی در ولسوالی غورماچ فاریاب گفته‌اند که شماری از سربازان ارتش در محاصره‌ی طالبان قرار دارند و اگر به زودی اکمال نشوند، وقوع یک فاجعه‌ی انسانی دور از احتمال نیست.

blank

عبدالله واقف، ولسوال غورماچ گفته است که پس از سقوط این ولسوالی نیروهای امنیتی اکمال نشده‌اند و شماری از آنان در محاصره‌ی طالبان قرار دارند.

شماری از سربازان که در محاصره اند به رسانه‌ها گفته‌اند که به جز از یک بشکه آب آشامیدنی چیزی دیگری برای خوردن و نوشیدن ندارند و اگر به زودی اکمال نشوند پایگاه‌های خود را ترک می‌کنند.

اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع در صحبت با خبرگزاری افق این گفته‌ها را رد کرده و تأکید می‌کند: «هیچ سربازی در غورماچ محاصره نشده،‌ در این ولسوالی یک کندک حضور دارد و سربازان با وزارت دفاع ارتباط دارند، عملیات پاکسازی نیز جریان دارد.»

آقای وزیری می‌افزاید که دشمن در این ولسوالی تحرکات دارند اما مسدود بودن راه و نرسیدن اکمالات به نیروهای امنیتی واقعیت ندارد.

از سوی‌هم نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که نیروهای کماندو به این ولسوالی فرستاده شده‌اند و عملیات پاکسازی به زودی آغاز می‌شود.

ولسوالی غورماچ فاریاب،‌ یک‌شنبه‌ی هفته پیش گواه درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مهاجم بود، مقامامت محلی تأیید کردند که این ولسوالی سقوط کرده‌است، اما مقام‌های نظامی می‌گویند که این ولسوالی سقوط نکرده است و دشمن صرفا تحرکاتی در بخش‌های این ولسوالی داشته‌اند.

مطالب مرتبط