عملیات نظامی البرز«۱۱» در چمتال بلخ ادامه دارد

منابع محلی در شمال کشور می‌گویند که عملیات نظامی تحت نام البرز«۱۱» به رهبری عطا محمد نور والی بلخ از روز گذشته به این طرف در ولسوالی‌های چمتال و چهاربولک بلخ جریان دارد.

blank

منیر فرهاد سخنگوی والی بلخ در صحبت با خبر گزاری افق گفت: « عملیات پاکسازی از سوی نیروهای امنیتی  به رهبری عطا محمد نور در ولسوالی های چمتال و چهار بولک آغاز شده و تا کنون چندین روستا در ولسوالی چمتال که در کنترول طالبان بود از وجود جنگ‌جویان این گروه پاکسازی شده و این عملیات تا آخرین نقطه جغرافیایی این ولایت ادامه پیدا می‌کند.»

سخنگوی والی بلخ می‌افزاید که در جریان این عملیات ۸ تن از طالبان کشته و بیش از ۱۰ تن دیگر زخم برداشتند.

وی همچنان می‌گوید در نتیجه‌ی اصابت یک مرمی هاوان در قرارگاه نیروهای امنیتی ۵ تن از این نیروها جان خود را از دست داده و ۲۶ تن دیگر زخم برداشتند که ۸ تن از آنان محافظان معاون شورای ولایتی بلخ اند.

از سوی هم امان الله مبین فرمانده عمومی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که نیروهای امنیتی شورشیان طالب را از زمین و هوا هدف قرار داده و به آنان تلفات سنگین وارد کرده اند.

این عملیات در حالی راه‌اندازی می‌شود که طالبان از چند روز به این سو تحرکاتش را در ولسوالی چمتال افزایش داده و بخش‌های این ولسوالی را تصرف کردند.

مطالب مرتبط