بیش از یک میلیون کودک در کشور متأثر از مواد مخدر اند

وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور می‌گوید که بیشتر از یک میلیون طفل از مواد مخدر در افغانستان متأثرشده‌اند.

blank

محمد حنیف دانشیار سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که یافته‌های تازه‌ی این وزارت نشان می‌دهند که ۲.۹ الی ۳٫۶ میلیون نفر در کشور متأثر از مواد مخدر اند که از این میان یک میلیون آنرا را اطفال تشکیل می‌دهند.

وی افزود اعتیاد به مواد مخدر باعث خشونت‌های خانوادگی، فقر و و انواع ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود که ما از این نگران هستیم.

این در حالی است که بلال صدیقی سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر می‌گوید، با توجه به سه میلیون معتاد، یازده میلیون تن از این وضعیت متأثر اند که در میان آن دو میلیون کودک مصروف کارهای شاقه اند که نشان دهنده‌ی آنست که یا از اعتیاد خانوادهای شان متأ‌ثر شده و یا خانوادهای شان در وضعیت بد اقتصادی به‌سر می‌برند.

مریم اعطایی سخنگوی دفتر حمایت از کودکان می‌گوید ۳.۷ میلیون کودک از رفتن به مکتب باز مانده که و در حمایت خانوادهای‌شان به کارهای شاقه مصروف کاراند.

این دفتر با نگرانی‌های که از وضعیت کودکان در افغانستان دارد از جامعه جهانی خواسته که کمک‌های شان را بیشتر کند تا آنها پاسخگوی وضعیت فعلی کودکان این کشور باشند.

کودکان قشر آسیب پذیر جامعه اند و از اینکه افغانستان در طول سال‌های جنگ و ناامنی ساختارهای حمایتی خود را از دست داده است، اطفال این کشور بیشتر در معرض خطرهای جدی قرار دارند.

مطالب مرتبط