رییس جمهور: هرات باید به قطب ترانزیت منطقه مبدل شود‌

ریس جمهور غنی که در مراسم بازگشایی فابریکه نساجی پنبه طلا سفید در هرات سخن می‌گفت تأکید کرد که هرات باید به قطب ترانزیت منطقوی تبدیل شود.

blank

ریس جمهور افزود افغانستان نیاز به آزادی سیاسی و آزادی اقتصادی دارد که آزادی سیاسی را در زمان شاه امان الله بدست آورده و با افتتاح فابریکه پنبه در هرات این کشور به آزادی اقتصادی نیز دست خواهد یافت.

او با تأکید بر تمرکز سرمایه گذاری در کشور گفت افغانستان باید به یک کشور صادر کننده مبدل شود و ولایت هرات به ترانزیت منطقه مبدل گردیده تا کشورهای منطقه از جمله چین و ایران را به آسیایی جنوبی وصل کند.

آقای غنی هم چنان از افتتاح یک خط آهن در آینده نزدیک در هرات خبر داده بیان داشت که این خط آهن هرات را با ایران وصل می سازد.

وی افزود قرارداد صادرات سنگ مرمر هرات با چین به امضا رسیده و به زودی مردم این ولایت شاهد صادرات آن به چین خواهد بود.

ریس جمهور تأکید کرد که سنگ مرر باید به یک منبع صادراتی در افغانستان تبدیل شده و ظرفیت های که در هرات وجود دارد از آن استفاده شود.

آقای غنی با اشاره به ایجاد بند سلما گفت با ساخت این بند آرزوی مردم هرات به واقعیت مبدل شد و دیگربندهای آبی هرات نیز یکی پس از دیگری در آینده نزدیک اعمار می‌شود.

او ضمن وعده همکاری با صنعت کاران از بازرگانان خواست به حکومت اطمینان کرده و در کشور سرمایه گذاری کنند.

ریس جمهور هم چنان یاد آور شد که گمرکات در ولایت هرات نیاز به توجه جدی دارد و بسیاری از مشکلات را، سد راه بازرگانان ایجاد کرده و این مشکلات از میان برداشته خواهد شد. به گفته او تعدادی زیادی از مشکلات سکتورخصوصی مرفوع شده است.

ریس جمهور غنی درحالی برای گرامی داشت از روز استقلال کشور و نیز بازگشایی فابریکه پنبه به هرات سفر می کند که صبح امروز برای تجلیل از روز استقلال، پای منار آزادی در وزارت دفاع اکلیل گل گذاشت.

مطالب مرتبط