تدابیر شدید امنیتی در هرات برای جشن استقلال کشور

مسئولان محلی ولایت هرات می گویند که برای برگزاری جشن استقلال کشور در این ولایت، تدابیر شدید امنیتی روی دست گرفته شده است.

blank

جیلانی فرهاد، مسئول دفتر مطبوعاتی والی هرات به خبرگزاری افق گفت: «ما به همگی شهروندان هرات اطمینان می‌دهیم که نیروهای امنیتی به گونه همه جانبه به تامین امنیت جشن استرداد استقلال کشور خواهند پرداخت».

با این حال، امروز کاروان حامل پرچم سه رنگ کشور بخاطر این جشن، از منطقه حوض کرباس هرات تا پایگاه ۲۰۷ ارتش در زون غرب، با استقبال باشندگان این ولایت مواجه شد.

همزمان با رسیدن این کاروان در چهاراهی معارف این ولایت، برخی از جوانان با آهنگ‌های میهنی به رقص و پایکوبی پرداختند و از این برنامه حمایت کردند.

احمد جوانی که در این برنامه اشتراک کرده بود، به خبرگزاری افق گفت: «ما یک بار دیگر می‌خواهیم که در جشن باشکوه ۲۸ اسد، وحدت و همبستگی میان شهروندان کشور را در سطح جهان به نمایش بگذاریم».

احمد شاه، باشنده دیگر هرات به خبرگزاری افق گفت: «ما فردا در جشن استقلال کشور شرکت خواهیم کرد تا به دشمنان مردم افغانستان نشان دهیم که وحدت و همبستگی میان اقوام و مذاهب در افغانستان خدشه ناپذیر است».

قرار است که فردا شنبه به مناسب ۹۸ مین سالروز استرداد استقلال کشور، در پایگاه ۲۰۷ ارتش در زون غرب، جشن مردمی برپا شود.

از یک هفته به این‌سو، غرفه‌های به منظور جمع آوری امضا از یک میلیون باشنده هرات در گوشه و کنار هرات برپا شده تا از این طریق، ساکنان این ولایت روی پرچم سه رنگ کشور امضا کنند.

برگزار کنندگان این جشن می‌گویند که افزون بر رنگ آمیزی پرچم کشور روی ۳۰۰ موتر، این پرچم را در گوشه‌ و کنار هرات نصب کرده‌اند.

آریا رئوفیان، رییس اطلاعات و فرهنگ هرات به خبرگزاری افق گفت: «تاکنون باشندگان هرات از این روند استقبال خوبی کرده‌اند و ما به خاطر فایق آمدن بر مشکلات امنیتی و اقتصادی اقدام به برگزاری جشن ۲۸ اسد به گونه باشکوه کرده‌ایم».

مطالب مرتبط