ترامپ فردا راهبرد جدیدش در مورد افغانستان را نهایی می‌کند

رییس جمهور ترامپ فردا با مقام‌های امنیت‌ملی کشورش در باره راهبرد جدید واشنگتن در مورد افغانستان، گفت‌وگو می‌کند و احتمال می‌رود این طرح نهایی شود.

blank

سارا‌هکبی سندرس، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که احتمال می‌رود راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان در این نشست نهایی شود، اما این امر تاکنون قطعی نشده‌است.

در همین حال جیمزماتیس، وزیر دفاع امریکا در نشستی گفته است که امریکا تمام گزینه‌ها در مورد راهبردش را بررسی کرده و یکی از این گزینه‌هاخصوصی سازی جنگ در افغانستان است.

وی افزود امریکا می‌خواهد تمام نقاط مثبت و منفی این گزینه‌ها را روشن کند.

این در حالی است که ضمیر کابلوف نماینده ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان، با راهبرد خصوصی سازی جنگ در این کشور مخالفت کرده و تأکید کرده که آمریکا در خصوص عملی سازی اهداف‌اش در افغانستان ناکام بوده و باید نیروهای این کشور افغانستان را ترک کنند.

از سوی‌ هم جان مک‌کین یکی از سناتوران پر نفوذ و رییس کمیته نظامی مجلس سنای آمریکا به تازه‌گی اعلام کرده است که اگر ترامپ بیش از این در اعلام راهبرد جدیدش تأخیر کند،‌ ممکن است خودش طرحی در این مورد بسازد و آن را به مجلس سنا ارائه کند.

با این حال، ارگ ریاست جمهوری انتظار دارد که امریکا اولویت‌های افغانستان را مد نظر بگیرد و در بخش همکاری با نیروهای امنیتی برای از بین بردن لانه‌‌های تروریسم توجه جدی کند.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور گفته است که حکومت مخالف دخالت مستقیم امریکا در جنگ است اما حمایت آنها را در این حصه مهم می‌داند.

با آن‎که وزارت دفاع افغانستان از گسترش جنگ در این کشور حرف می‎زنند اما مقامات این وزارت تاکید دارند که بهترین راه در جنگ با تروریزم، تجهیز و تقویت شدن نیروهای امنیتی افغان است.

مطالب مرتبط