رئیس جمهور صربستان به پیکاسوی کوچک افغان پیشنهاد تابعیت داد

الکساندر ووچیچ رییس جمهور صربستان به فرهاد نوری مشهور به پیکاسوی کوچک، پسر ۱۰ ساله افغان پیشنهاد تابعیت این کشور را داده است.

blank

فرهاد نوری با استعداد منحصر به فردش توانسته است توجه رییس جمهور صربستان را به خود جلب کند. این در حالی است، که این کشور قوانین سختی در قبال مهاجرین که غیر قانونی به این کشور آمده‌اند، دارد.

نوری با نقاشی‌های زیبایش در میان مهاجرین لقب پابلو پیکاسو، نقاش مشهور اسپانیایی را کسب کرده است. او با نقاشی‌هایش به یاری کودکان بیمارنی سرطان در یک بنیاد خیریه شتافته است و نقاشی‌هایش فروش ویژه‌ی نیز داشته اند.

نوری تا اکنون نقاشی هایی از سالوادور دالی، نقاش مشهور اسپانیایی، نواک جوکوویچ، ستاره تنیس صربستان و انگلا مرکُل نخست وزیر آلمان به تصویر کشیده و دوست دارد وضع زندگی در «بلگراد» را نیز به تصویر بکشد.

به گفته مسئول صندوق پناهجویان صربستان فرهاد نوری «طعم فقر را چشیده و به همین دلیل عاشق کمک کردن به دیگران است.»

یگانه آرزوی فرهاد نوری پذیرش او و خانوده‌اش در سویس یا امریکا بوده تا به آرزوی‌هایش در نقاشی برسد.

فرهاد نوری و خانواده اش دو سال پیش افغانستان را ترک کردند و پس از ماهها سرگردانی به کشور صربستان رسیدند. او در کلاس‌های هنری کمپ پناهندگی به سرعت استعداد خودش را در نقاشی و طراحی نشان داد و حالا شهرتش به حدی رسیده که رییس جمهور صربستان با وجودی که می‌داند نوری و خانواده‌اش قصد رفتن به سوییس را دارند،‌ پیش‌نهاد اعطای تابعیت به آنان داده است.

فرهاد نوری و خانواده‌اش از جمله ۵ هزار پناهجویی هستند که به صربستان آمده‌اند و هنوز امکان رفتن به کشورهای شمالی و غربی اروپا را پیدا نکرده اند.

مطالب مرتبط