رییس معارف هرات: ۷۲ درصد دانش آموزان با کمبود کتاب مواجه اند

رییس معارف هرات می‌گوید هم اکنون ۷۲ درصد از دانش آموزان دوره‌های متوسطه و لیسه در این ولایت، با کمبود کتاب درسی مواجه‌اند.

blank

عبدالرزاق احمدی، رییس این اداره امروز در یک نشست خبری گفت: “کمبود کتاب یکی از بزرگترین چالش‌های سد راه این اداره است وضعیت کیفی درسی را به مشکل مواجه کرده است”.

به گفتۀ احمدی، هم اکنون ولایت هرات نیازمند ساخت ۵۰۰ ساختمان درسی است و نبود آن باعث شده که شماری زیادی از دانش آموزان در فضای باز آموزش بیبنند.

در کنار کمبود کتاب درسی، مسدود بودن مکاتب به  ویژه مکتب‌های دخترانه در ولسوالی‌های شیندند، زنده جان، ادرسکن و پشتون زرغون، از نگرانی‌های جدی اداره معارف هرات است.

بیشتر مکاتب مسدود شده در ولسوالی شیندند هرات موقعیت دارند و آنگونه که رییس این اداره می‌گوید هم اکنون ۲۴ مکتب به دلیل تهدیدات بلند امنیتی در این ولسوالی مسدود اند و ۱۴ مکتب مسدود شده در ولسوالی‌های کهسان، زنده جان، گلران و ادرسکن موقعیت دارند.

با این وجود، اداره معارف در رایزنی با  متنفذان قومی در ولسوالی‌های ناامن در سال جاری، موفق به بازگشایی شش مکتب شده‌ است.

در همین حال، جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات به خبرگزاری افق گفت: ” اداره محلی با متنفذان قومی در حال رایزنی است تا بتواند که شمار مکتب‌های مسدود شده در ولسوالی‌های ناامن را کاهش دهند”.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که همواره نگرانی‌های در پیوند به نبود کتاب، ساختمان و مشکلات امنیتی روند درسی معارف در هرات را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

مطالب مرتبط