بیش از ۶۳۴ هزار کودک در هرات واکسین می‌شوند

مقام‌های محلی هرات می‌گویند که در برنامه‌ی چهار روزه‌ی واکسین پولیو یا فلج اطفال، قرار است ۶۳۴۴۰۰ کودک در سراسر این ولایت واکسین شوند.

blank

این برنامه صبح امروز از سوی محمدآصف رحیمی،‌ والی هرات، ریک ریچارد، رییس سازمان صحی جهان در افغانستان و مقامات صحت عامه‌ی این ولایت رسما آغاز شد.

محمد آصف رحیمی،  والی هرات از خانواده‌ها و متنفذان قومی خواست تا در بخش تطبیق کارزار واکسین پولیو با رضاکاران همکاری کنند.

در همین حال، عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات تاکید کرد که این دور از کارزار واکسین پولیو در تمام ولسوالی های هرات تطبیق خواهد شد و حضور طالبان مسلح تطبیق این کارزار را با تهدید مواجه نمی‌کند.

ریک ریچارد، رییس سازمان صحی جهان در افغانستان در هنگام افتتاح این کارزار گفت ما در تلاش ریشه کن کردن واکسین پولیو در افغانستان هستیم و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهیم.

این درحالی است که در سال روان شش مورد واقعه مثبت پولیو در ولایات قندهار، هلمند، قندوز و زابل به ثبت رسیده و نگرانی‌های شهروندان را به دنبال داشته است.

ویروس پولیو به غیر از افغانستان، پاکستان و نایجیریا در جهان محو شده است. این ویروس فلج کننده است و تداوی ندارد، اما با واکسین قابل پیش‌گیری می‌باشد.

مطالب مرتبط