نیروهای امنیتی وارد دره میرزا اولنگ شدند

مقام‌های محلی در ولایت سرپل می‌گویند که نبرد برای بازپس‌گیری میرزا اولنگ ولسوالی صیاد سرپل، جریان دارد و نیروهای امنیتی وارد دره‌ی میرزا اولنگ شدند.

blank

نصرت‌الله جمشیدی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به خبرگزاری افق گفت، نیروهای امنیتی با استفاده از سلاح‌های سنگین و حمایت هوایی،‌ نیمه‌ شب گذشته وارد دره‌ی میرزا اولنگ شدند و به زودی این ساحه از وجود مخالفان پاکسازی می‌شود.

وی افزود: «درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و شورشیان جریان دارد و انتظار می‌رود تا نیمه‌های روز یا شام امروز میرزا اولنگ به صورت کامل در کنترل دولت قرار گیرد».

آقای جمشیدی گفت که در جریان عملیات بازپس‌گیری این ساحه،‌ تلفات سنگین به تروریستان وارد شده و هم‌اکنون شورشیان در حال فرار از ساحه‌اند.

این مقام قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که عملیات تا پاکسازی کامل ساحه‌ی میرزا اولنگ ادامه خواهد داشت.

از سویی هم، برخی از رسانه‌ها به نقل از منابع گزارش داده‌اند، نیروهای امنیتی طالبان را از این دره خارج کرده‌اند.

شنبه هفته‌ی گذشته افراد وابسته به گروه داعش و طالب پس از درگیری شدید با نیروهای امنیتی، کنترل میرزا اولنگ را به دست گرفتند و بیش از ۵۰ غیر نظامی را تیرباران و ۱۵۰ فامیل را گروگان گرفتند.

عملیات بازپس‌گیری این ساحه پس از انتقادهای تند مقام‌های بلند پایه حکومتی و موج نارضایتی کاربران شبکه‌های اجتماعی، پنج‌شنبه هفته گذشته با اشتراک نیروهای قطعه‌ خاص و قوای هوایی کشور آغاز شد.

مطالب مرتبط