رییس اجرایی بر «دسترسی به اطلاعات» تأکید کرد

عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور امروز در نشست خبری تحت نام «استراتژی ملی دسترسی به اطلاعات» گفت که ادارات دولتی باید اطلاعات را با رسانه‌ها و مردم شریک سازند.

blank

آقای عبدلله پذیرفت که برخی از دفترهای مطبوعاتی اداره‌های دولتی برای شریک سازی اطلاعات با رسانه‌ها و مردم همکاری نمی‌کنند، اما افزود که باید اطلاعات به صورت دقیق با مردم شریک شود، تا اعتبار آنان نسبت به دفترهای رسانه‌ی ادارات دولتی صدمه نبیند.

در همین حال، سید اکرام افضلی، رییس دیدبان شفافیت افغانستان، در این نشست گفت که دسترسی به اطلاعات می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف بزرگ کشور کمک کند.

آقای افضلی افزود: «طرح قانون دسترسی به اطلاعات آماده شده و اگر حکومت افغانستان آنرا بپذیرد،‌ بهترین قانون منطقه خواهد بود».

در همین حال، مژگان مصطفوی، معین مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت، دسترسی به اطلاعات اهمیت بالای دارد و تمامی ادارات دولتی باید در این روستا تلاش کنند.

از سوی هم، رییس دیده‌بان شفافیت افغانستان می‌گوید که باید از قانون دسترسی به اطلاعات استفاده‌ی گسترده صورت گیرد و مشکلات آن واضح و برای رفع آن اقدام صورت گیرد.

همچنان نصیراحمد درانی، وزیر احیاء و انکشاف دهات در این نشست گفت که ما اولین بانک اطلاعاتی را در داخل وزارت ساخته‌ایم و رسانه‌ها و شهروندان می‌توانند از آن بدون محدودیت استفاده کنند.

آقای درانی تأکید کرد که اطلاع رسانی تضمین کننده‌ی شفافیت در کارها است و وزارت احیاء و انکشاف دهات، تلاش می‌کند زمینه اطلاع رسانی بیشتر را فراهم کند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شوند که رسانه‌ها بارها از عدم همکاری ادارات دولتی در قسمت اطلاع رسانی شکایت کرده‌ و آنان را متهم به عدم همکاری می‌کنند.

مطالب مرتبط