افشای ارتباط محرمانه آمریکا و کره شمالی

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که آمریکا برای چندین ماه است که با استفاده از کانال‌های مخفیانه دیپلماسی با کره شمالی در ارتباط بوده است.

blank

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا هشدارهایش به کره شمالی را افزایش داده است.

به گزارش افق، آسوشیتدپرس گزارش داده که این ارتباط مخفیانه دیپلماتیک میان آمریکا با پیونگ یانگ که چندین ماه بوده، در بحبوحه هشدارها از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در میان افزایش تنش‌ها در منطقه مطرح شده است.

این خبرگزاری از قول مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشوند، گزارش داده که گفت‌وگو میان «جوزف یونگ»، فرستاده آمریکا در امور سیاست‌گذاری کره شمالی و «پاک سونگ ایل»، نماینده و دیپلمات ارشد کره شمالی در سازمان ملل صورت گرفته است.

آسوشتیدپرس نوشته است، این ارتباطات در خصوص آمریکایی هایی بوده که در کره شمالی در بند هستند و همچنین در این ارتباطات مسائل مربوط به روابط پرتنش دو طرف نیز بررسی شده است.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، این ارتباطات تاکنون پیشرفتی در توقف تنش‌ها میان دو کشور در باره تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و تکنولوژی موشکی پیش‌رفته آن ایجاد نکرده‌است، اما رایزنی‌های محرمانه می‌توانند اساس انجام مذاکرات جدی‌تری از جمله برنامه هسته‌ای کره شمالی باشد.

حملات لفظی رهبران دو کشور، در چند روز اخیر شدت گرفته است، تاجای‌که خیلی از کشورها از احتمال وقوع جنگ میان آمریکا و کره شمالی حرف زدند.

مقام‌های امریکایی گفته اند، ارتباطات میان دو کشور به صورت برنامه‌ریزی شده و منظم برقرار بوده و هیچ‌یک اجازه صبحت در باره این ارتباطات محرمانه را نداشته اند.

مطالب مرتبط