فرمانده پیشین پلیس هلمند به سه سال زندان محکوم شد

دادگاه ابتدایی مرکزعدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد، عبدالرحمان سرجنگ، فرمانده پیشین پلیس ولایت هلمند را به سه سال زندان محکوم کرده است.

blank

وی که به سوء استفاده از صلاحیت‌های‌ وظیفوی و تجاوز از محدوده صلاحیت‌های خود متهم بود، در یک دادگاه علنی به سه سال حبس محکوم شد.

اما عبدالرحمن سرجنگ، خودش را قربانی مافیای مواد مخدر و نمایند‌گان هلمند در مجلس دانسته و گفته است که کار در این ولایت بسیار دشوار است.

وی دو سال پیش به مدت پنج ماه در ولایت هلمند، به حیث فرمانده پلیس وظیفه اجرا کرده‌ بود.

اختلاس، تجاوز از محدوده صلاحیت‌های وظیفوی، رهایی دو متهم از زندان و همچنان بی‌کفایتی وی که باعث شده شماری از ولسوالی‎های هلمند سقوط کند، از جمله اتهام‌های‌یست که با استناد به این پرونده ها، دادستان خواستار مجازات سرجنگ شده است.

در همین حال، وکیل مدافع او اتهام‌های وارده بر این افسر پلیس را بی بنیاد خوانده و خواستار ارائه مدرک از سوی دادستانی شده است.

او گفته است که فیصله دادگاه بالای موکل‏اش بر مقامات و نیروهای امنیتی که می‌خواهند جلو فعالیت حلقات مافیایی را بگیرند، تأثیر منفی می‌گذارد.

از سویی هم، مرکز عدلی و قضایی در هلمند متهم به چشم پوشی از پرونده‎های بزرگ فساد اداری شده که تنها در بررسی پرونده‎های کوچک سرگرم است.

مطالب مرتبط