رییس جمهور: کسانی که می‌خواهند جوانان را تقسیم کنند،‌ جواب چهل سال تقسیم را بدهند

رییس جمهور غنی امروز در نشست که به مناسبت روز بین المللی جوانان در ارگ برگزار شده بود، خطاب به جوانان گفته است که کسانی که می‌خواهند از شما استفاده کنند و شما را تقسیم کنند،‌ جواب چهل سال تقسیم را بدهند.

blank

آقای غنی در این نشست بر محو فساد و حفظ اتحاد میان مردم افغانستان تأکید کرده و گفته است که تمامی افغان‌ها فاسد نیستند و تنها یک عده‌ی محدود می‌خواهند از این مجرا کشور را به بربادی بکشند.
رییس جمهور افزود: «برای کار کردن تنها جوان بودن کافی نیست و موجودیت فکر جوان برای پیشرفت کشور رکن اساسی است، اما من تلاش می‌کنم نسل جوان را در ادارات دولتی شامل سازم.»
آقای غنی همچنان می‌گوید نقش جوانان در آوردن صلح و تأمین ثبات در کشور مهم و سازنده است.
در این نشست جوانان از رییس جمهور خواستار استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های جوانان شده و تأکید کردند که باید در تمام سطوح نقش جوانان پر رنگ باشد.
جوانان اشتراک کننده در این نشست از معضل بیکاری انتقاد کرده و گفته اند که در روند جذب افراد در ادارات دولتی باید شایسته سالاری مراعات شود.
در همین حال رییس جمهور غنی به جوانان وعده داد که پلان‌های دولت می‌توانند معضل بیکاری جوانان را حل کنند و در تعیینات و انتصابات کارمندان دولتی شفافیت و اصل شایسته سالاری در نظر گرفته می‌شود.
آقای غنی همچنان می‌گوید که تا یک ماه دیگر ۸ هزار بست خدمات ملکی به اعلان می‌رود و پروسه‌ی آن کاملا شفاف پیش‌خواهد رفت.
رییس جمهور در این نشست از جوانان خواست تا برای آینده‌ی کشور پلان‌های دراز مدت داشته باشند و با فساد جدا مبارزه کنند.
رییس جمهور در این نشست افغانستان را قلب تپنده‌ی آسیا خواند گفت دشمنان کشور می‌خواهند ما روی جنگ تمرکز کنیم، ولی ما چند بعدی فکر می‌کنیم و برای رشد افغانستان تلاش می‌کنیم و به هر قمیتی این کشور را می‌سازیم.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که موجودیت فساد اداری و عدم شایسته سالاری در تعیینات کارمندان دولتی از معضلات جدی سد راه جوانان در افغانستان خوانده می‌شود.

مطالب مرتبط