سناتور آمریکایی: وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم‌تر می‌شود

لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا در نشست مجلس سنای این کشور گفته است که اگر توانایی جنگی نیروهای امنیتی افغان و نظامیان آمریکا در افغانستان افزایش نیابد، شاهد وخامت اوضاع امنیتی این کشور خواهیم بود.

blank

این سناتور آمریکایی افزوده که در صورت ادامه بی‌توجهی به وضعیت جنگی در افغانستان، آمریکا وضعیت بدتر از آنچه را در عراق تجربه کرده‌است‌، شاهد خواهد بود.

آقای گراهام که چندی قبل در رأس یک هیئت به افغانستان و پاکستان سفر کرده بود، هشدار داده که افغانستان محل گسترش تروریسم جهانی شده‌ و حتی گروه تروریستی داعش برای حضور در این کشور تلاش می‌کند.

پیش از این جان مک کین، رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفته بود که ترامپ باید اختلافات در تیم خود را کاهش دهد و هرچه سریعتر راهبرد جنگی این کشور در افغانستان را مشخص کند.

اما هیدروناورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که دولت ترامپ به موضوعات جاری در افغانستان اهمیت می‌دهد و این کشور محور توجه حکومت او قرار دارد.

گفته می‌شود که دلیل تاخیر تعیین استراتژی واشنگتن در افغانستان، اختلاف میان مقامات ارشد کاخ سفید بر سر اعزام نیروهای بیشتر  یا واگذاری جنگ افغانستان به شرکت‌های امنیتی خصوصی است.

مطالب مرتبط