بانوان معلول بسکتبال پس از کسب جام قهرمانی به هرات رسیدند

برخی اعضای تیم ملی بسکتبال بانوان معلول کشور، پس از کسب جام قهرمانی در مسابقات آسیایی معلولان در هند، به زادگاهشان در هرات بازگشتند.

blank

هر چند در میدان هوایی هرات، از این بانوان بسکتبال استقبال گرمی از سوی مسئولان نهادهای دولتی نشد، اما این دختران می‌گویند که با کمترین امکانات توانسته‌اند که جام قهرمانی این مسابقات را بگیرند.

سمیه نوری، یک تن از ملی پوشان تیم بسکتبال معلول به خبرگزاری افق گفت: «واقعاً جای تاسف است که هیچ ارگان دولتی به خاطر استقبال از ما، به میدان هوایی نیامده‌اند و تنها خانواده‌ها و ریس پار المپیک به استقبال ما آمده‌است».

اعضای تیم ملی بسکتبال بانوان معلول کشور، پس از کسب چهار پیروزی در مقابل، هند، اندونیزیا و تایلند موفق به کسب این عنوان قهرمانی شده‌اند.

هم اکنون سه بانو از هرات عضویت تیم ملی بسکتبال معلولان کشور را دارند و توانستند که در نخستین مسابقه بیرون مرزی برای افغانستان، افتخار کسب کنند.

جمیله احمدی، یک تن از اعضای این تیم به خبرگزاری افق گفت: «ما توانستیم که با کمترین امکانات مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود نمایم و برای ما جای افتخار و خوشی است که توانستیم برای مردم خود افتخار کسب کنیم».

در همین حال، مسئولان در ادارۀ پار المپیک هرات، از بی‌پروایی مقام‌های حکومتی در راستای فراهم ساختن امکانات ورزشی، برای بانوان معلول در این ولایت سخت انتقاد می‌کنند.

نادر شاه حیدری، به خبرگزاری افق گفت: «دولت در بخش حمایت از ورزشکاران معلول بی‌توجه است و تاکنون هیچ کاری برای این ورزشکاران نکرده و این ورزشکاران که امروز موفق به کسب جام قهرمانی شده‌اند، با کمترین امکانات به تمرین مصروف هستند».

این در حالی است که سمیه نوری، جمیله احمدی و طاهر یوسفی، سه بانوی معلول هراتی که عضویت تیم ملی بسکتبال کشور را دارند، پس از کسب جام بالی امروز به زادگاه شان هرات بازگشتند.

مطالب مرتبط