مراسم تنفیذ دوره دوم ریاست جمهوری روحانی برگزار شد

مراسم تنفیذ دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی امروز با اشتراک آیت‌الله خامنه‌ای، رؤسای سه قوه، رییس مجلس خبرگان و شماری دیگر از مقامات حکومتی ایران، برگزار شد.

blank

در این مراسم اعضای خانواده آیت‌الله خمینی، محمدباقر قلیباف، مصطفی میرسلیم و ابراهیم رئیسی، رقبای آقای روحانی در انتخابات دور دوازدهم و شماری دیگر از مقامات حکومتی ایران اشتراک داشتند.

آیت‌الله خامنه‌ای در حکم تنفیذ از اشتراک مردم در انتخابات ریاست جمهوری،‌ تشکری کرد و تأکید کرد که با پیروی از نتیجه‌ انتخابات آقای روحانی را به ریاست جمهوری منصوب می‌کند.

آقای خامنه‌ای همچنان گفت: «در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و اشتغال مردم توجه شود و رای ملت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت صراط مستقیم اسلامی و انقلابی است».

همچنان خامنه‌ای در بخش از سخنان خود گفت:« مردم سلایق مختلف دارند، بگذاریم مردم با سلائق مختلف در کنار هم زندگی کنند».

سپس حسن روحانی در سخنرانی خود در این مراسم گفت که دولتش تلاش می‌کند مردم به حقوق خود دست یابند و رشد اقتصادی و ریشه کن کردن فقر در اولویت کاری‌اش قرار دارد.

آقای روحانی افزود که «برجام» اقدامی برای بازسازی اقتصادی ایران است و گذار از دشوارترین تحریم‌ها با قدرت دیپلماسی و برخورداری از توان بازدارنده‌ دفاعی اولین گام در این مسیر است.

او گفت که جامعه‌ ایران از لحاظ سبک زندگی، فرهنگ و هنر دارای تنوع است و باید این تنوع به رسمیت شناخته شود تا توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی متوازن در کشور محقق شود.

رهبر ایران برگزاری مراسم تنفیذ و حکم انتصاب رییس جمهور را نماد مردم سالاری دینی خواند و افزود، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مهم‌ترین مشکل در کشور است و دولت باید در پایان سال چهارم کاری خود این مشکل را حل کند.

خامنه‌ای در مورد سیاست خارجی ایران گفت که ایران دشمنان بسیاری دارد و نظام فعلی نیرومندتر از گذشته است، اما باید متوجه بود که «رژیم» آمریکا از همه متجاوزتر است و در مقابل آن باید با اقتدار و صلابت ظاهر شویم.

وی تاکید کرد که «تعامل بین‌المللی نباید ما را از این نکته که دشمنای به نابودی ما کمر بسته‌اند غافل کند».

حسن روحانی در انتخابات دور دوازدهم ایران، پس از رقابت تنگاتنگ با ابراهیم رئیسی برای دومین بار از سوی مردم این کشور به عنوان رییس جمهور انتخاب شد و قرار است مراسم تحلیف وی پس از چاشت امروز در مجلس نمایندگان برگزار شود.

مطالب مرتبط