خبرنگار یک رادیوی محلی در شهر مزار شریف کشته شد

خالد آگاه یعقوبی مجری برنامه‌های تفریحی رادیو لحظه در بلخ بعد از ظهر روز گذشته (۲۱سرطان) در منزل خود در منطقه خراسان، شهر مزارشریف از سوی افراد ناشناس به قتل رسید.

به گزارش افق، احمد فهیم حق بین، مدیر مسئول رادیو لحظه به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته که این رویداد حوالی ساعت یک بعد از ظهر روز گذشته (شنبه) در مربوطات شهر مزار

تاکنون در مورد قتل این خبرنگار، مقامات امنیتی بلخ ابراز نظری نکرده‌اند
تاکنون در مورد قتل این خبرنگار، مقامات امنیتی بلخ ابراز نظری نکرده‌اند

شریف رخ داد.

فهیم گفت: “کودکان به محض اینکه زنگ خانه زد شد دروازه را باز کردند که مردان مسلح ناشناس خالد را که در نزدیک دروازه بود را هدف قرار دادند و با یک گلوله به سر خالد، او را از پا در می آورند.”

مسوولان دفتر حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان در شمال کشور با تایید این خبر می‌گویند که خالد آگاه در امن ترین نقطه شهر مزارشریف به قتل رسیده و این مساله بیان‌گر وخامت وضعیت خبرنگاران در شمال کشور است.

بر اساس گزارش ها، تاکنون در مورد قتل این خبرنگار، مقامات امنیتی بلخ ابراز نظری نکرده‌اند.

نورآقا شریفی مسئول دفتر نی در شمال کشور گفته است که این ششمین مورد قتل خبرنگاران در سال ۲۰۱۴میلادی در کشور است.

به گفته وی، از آغاز سال ۲۰۰۱تاکنون ۳۶مورد قتل خبرنگاران در دفتر حمایت از رسانه‌های آزاد در شمال کشور به ثبت رسیده که به یک مورد آن هم از سوی ارگان‌های دولتی رسیدگی صورت نگرفته است.

پیش از این، انجمن اجتماعی خبرنگاران در شمال کشور نیز از افزایش خشونت در برابر خبرنگاران در این زون خبر داده بود.

بیشتر خشونت‌ها در برابر خبرنگاران طی چند ماه اخیر در بلخ، جوزجان و سمنگان صورت گرفته که شامل موارد قتل، زندانی و لت و کوب آنان می‌باشد.

مسوولان رادیوی محلی لحظه گفته اند که خالد آگاه یعقوبی، چهار سال پیش کار خود را با این رادیوی خصوصی آغاز کرد و به تازگی تهیه کنندگی و گردانندگی برنامه اجتماعی “تک تک” را که در مورد موضوعات روز بود، بر عهده گرفته بود.

مطالب مرتبط