دیپلمات افغان که همسرش را لت وکوب کرده بود به کابل فرا خوانده شد

وزارت خارجه اعلام کرده دیپلماتی که همسرش را لت و کوب کرده و خبرش در رسانه‌ها منتشر شده است را به کابل فراخوانده و به این اتهام در داخل کشور رسیدگی می‌شود.

blank
شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه گفته است که یماعینی به دلیل لت و کوب همسرش از سوی این وزارت به کابل فراخوانده شده و اسناد مربوط به این اتهام و ادعای همسرش در نهادهای قضایی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

روزنامه نیوریارک پست، گزارشی را منتشر کرده بود که یما عینی دیپلمات افغان در سازمان ملل، به روز شنبه گذشته، مژگان همسرش را لت وکوب کرده و او را به شفاخانه انتقال داده و گفته است که همسرش خودش موی خود را کنده و به صورتش زده است.

یما عینی مستشار سفارت افغانستان در آمریکا و نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل می باشد و لت و کوب همسرش را رد کرده است.

در گزارش نیویارک پست گفته شده بود که این فرد به دلیل اینکه دیپلمات بوده و از مصئونیت برخوردار است از سوی پلیس بازداشت نشده است.

این خبر درحالی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که خشونت علیه زنان در افغانستان جرم شناخته شده است.

خشونت علیه زنان از مشکلات اجتماعی و ریشه دار جامعه‌‎ی افغانستان است که به سطح و شیوه‌های گونا‌گون در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان، فرهنگ معافیت و مجازات نشدن عاملان خشونت علیه زنان را عاملی معرفی می‌‌‌‌‌‌‌کند که چالش عمده را در مبارزه  با این پدیده بوجود آورده است.

مطالب مرتبط