نشست فرماندهان نظامی در غور برای بازپس‌گیری ولسوالی تیوره

مقام‌های امنیتی در ولایت غور می‌گویند، امروز نشست امنیتی میان فرماندهان نظامی برای شکست طالبان و بازپس‌گیری ولسوالی تیوره‌ی این ولایت برگزار می‌شود.

blank

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور به خبرگزاری افق گفت که در این نشست راهکار مناسب برای عقب زدن طالبان از ولسوالی تیوره روی دست گرفته می‌شود و به زودی این عملیات آغاز خواهد شد.

ولسوالی تیوره روز گذشته پس از هجوم گسترده طالبان مسلح، از کنترل حکومت خارج شد.

غلام ناصر خاضع، والی غور گفته است که ولسوالی تیوره پس از هجوم گسترده طالبان از ولایت‌های فراه، هلمند، فاریاب و ارزگان سقوط کرده ‌است.

اقبال نظامی، سخنگوی پلیس ولایت غور به خبرگزاری افق گفت، در پی سقوط این ولسوالی، ۵ سرباز امنیتی کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

اما باشندگان ولایت غور که بستگان‌شان در ولسوالی تیوره این ولایت به سر می‌برند، به خبرگزاری افق گفتند، آمار کشته و زخمیان این رویداد، بیش از ۱۰۰ نفر اند، اما منابع رسمی این آمار را رد می‌کنند.

گروه طالبان دیروز پس از تصرف ولسوالی تیوره، تاسیسات دولتی را آتش زدند، بیماران و پزشکان شفاخانه این ولسوالی را نیز به گلوله بستند.

ولسوالی تیوره در حالی به دست طالبان سقوط کرد که از یک هفته به این‌سو، تحرکات مخالفان مسلح در ولسوالی‌های تیوره و پسابند این ولایت به گونه چشم‌گیری افزایش یافته‌است.

مطالب مرتبط