چهارراهی شهید سالم ایزدیار رونمایی شد/ علم ایزدیار: منتظر نتایج تحقیق هستیم

محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا و پدر سالم ایزدیار در مراسم رونمایی نام‌گذاری چهار راهی زنبق به نام پسرش و شهدای دهم جوزا تاکید کرد که باید تحقیق همه جانبه پیرامون شلیک برمعترضان و حملات انتحاری در مراسم خاکسپاری سالم ایزدیار صورت گیرد.

blankدر پی‌پیشنهاد وزارت اطلاعات و فرهنگ و کمیسیون نام‌گذاری جاده‌ها مبنی به تغییر نام چهار راهی زنبق به نام شهید محمد سالم ایزدیار و شهدای دهم جوزا و تایید رییس جمهوری  تابلوی این چهارراهی پس از چاشت امروز با حضور محمد علم ایزدیار معاون مجلس سنا و عبدالله عبدالله رییس اجراییه و شماری  افراد سیاسی رونمایی شد.

در محفلی به این مناسبت، محمد علم ایزدیار معاون مجلس سنا، ضمن قدردانی از نام‌گذاری این چهارراه به نام پسرش، خطاب به رهبران حکومت گفت : «خواهش من‌اینست که به صدای مردم در هر شکلی بوده باشد گوش داده شود. تازمانیکه  اعتراض، انتقاد و پیشنهاد سازنده وجود نداشته باشد، برای اصلاحات گام برداشته نمی‌توانیم.»

او همچنان از معترضان جنبش رستاخیز تغییر نیز خواست که درضمن دنبال کردن خواست‌های عدالت خواهی شان نسبت به قضایای افغانستان با تدبیر خورد کنند.

محمد علم ایزدیار گفت که پس از حادثه‌ی دوازدهم جوزا گزینه‌های مختلف پیش رو داشت اما  مصلحت نجات کشور و  مردم او را وادار به شکیبایی کرد.

معاون مجلس سنا گفت: آنگونه که لوی سارنوالی مسئولیت رسیدگی به پرونده شلیک بر معترضان و حمله انتحاری در مراسم خاکسپاری پسرش را به گرفته است منتظر تحقیق همه جانبه می‌باشد و افزود : «متاسفانه علیرغم آنکه در تامین امنیت مراسم جنازه وعده داده شده بود در آن مورد با بی‌تفاوتی برخورد شد. براساس اطلاعات ما زوایایی پیرامون این رویداد در حال خود نمایی است انتحار کنندگان از بیرون کابل به داخل آورده شده اند و در محل مراسم خاکسپاری راهنمایی گردیده اند».

او از حکومت خواست که باید کسانی‌که در این جریان با انتحار کنندگان همکاری و هماهنگی داشته اند، شناسایی و مجازات گردند.

تاکید کرد که اگر حکومت نسبت به این دو رویداد کوتاهی کند قناعت مردم فراهم نمی‌شود.

داکتر عبدالله رییس اجرائیه نیز آنجا حضور داشت و گفت: «نحوه تحقیقات این بار فرق می‌کند و تحقیقات جریان دارد».

رییس اجرائیه گفت که او در انجام تحقیق جدی است و تاکید کرد که باید نتایج تحقیق طوری باشد که چنین حوادث تکرار نشود.

عبدالله با بیان اینکه شرایط افغانستان خاص است افزود: «اگر موضع‌گیری مقام‌های دولتی و اپوزیسیون طوری باشد که صف جنگ در مقابل طالبان و داعش را مختل کند این کار آب ریختن در آسیاب دشمن است.»

 

مطالب مرتبط