مجلس سنا: جلوگیری از ورود جنرال دوستم به کشور خلاف قانون است

در پی‌ نشر گزارش‌هایی مبنی به این‌که به هواپیمای حامل جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری درشهر مزارشریف اجازه فرود داده نشده است. نمایندگان مجلس سنا می‌گویند اگر این امر واقع شده باشد خلاف قانون عمل شده است.

blank

محمدعلم ایزدیار معاون مجلس سنای افغانستان در این مورد گفت : هر تصمیمی که در مورد جنرال دوستم از سوی حکومت گرفته می‌شود باید مبنی قانونی داشته باشد و اگر از ورود معاون اول ریاست جمهوری به کشور جلوگیری شده باشد، قانون به طورصریح نقض شده است.

نمایندگان مردم در مجلس سنای کشور تاکید می‌کردند که در برسی قضیه‌ی معاون اول ریاست جمهوری اوضاع بحرانی افغانستان نیز مدنظر گرفته شود و تصمیمی اتحاذ گردد که موجب همبستگی میان شهروندان کشور گردد.

به باور وکلای مجلس سنا، تا زمانی‌که محکمه‌ی با صلاحیت در مورد قضیه‌ی آقای دوستم فیصله و حکمِ صادر نکند هیچ نهاد یا فرد داخلی و خارجی حق دخالت در این مورد را ندارد.

در همین حال عبدالله قرلق عضو مجلس سنای کشور در این خصوص گفت: خبر ممانعت نیروهای آلمانی از ورود جنرال دوستم در میدان هوایی مزار شریف یک شایعه است . آقای دوستم احتمالا در هفته‌های بعدی وارد افغانستان می‌شود.

آقای قرلق تصریح کرد که جنرال دوستم به عنوان شخص دوم افغانستان هر زمانی که بخواهد وارد کشور می‌شود و قرار معلومات در خلال هفته‌های آینده به کشور می‌آید.

با این حال دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری نیز این خبر را رد کرده و تاکید کرده که معاون اول ریاست جمهوری در حال حاضر در شهر انقره‌ی ترکیه به سر می‌برد و در آینده‌های نزدیک برای اشتراک در همایش اعلام موجودیت ائتلاف «نجات افغانستان» وارد افغانستان خواهد شد و برای ورود ایشان با فرودگاه‌ها هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.‌

مطالب مرتبط