دفتر معاون اول ریاست جمهوری آمدن دوستم را به کشور رد کرد

دفتر معاون اول ریاست جمهوری با انتشار یک خبرنامه، بازگشت جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش ملی به افغانستان را رد کرد.

blank

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر معاون اول رییس جمهوری منتشر شده، آمده است که خبر منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر بازگشت جنرال دوستم از ترکیه به افغانستان بی‌اساس است و واقعیت ندارد.

رسانه‌های داخلی روز گذشته گزارش کرده بودند که به یک هواپیمایی که ظن آن می‌رفت جنرال دوستم نیز در آن بوده به آن اجازه فرود به میدان هوایی مزارشریف داده نشده است.

در همین حال دفتر معاونت اول ریاست جمهوری در خبرنامه تاکید کرده است که جنرال دوستم در شهر انقره ترکیه است و هنوز تصمیمی برای بازگشت به افغانستان ندارد.

خبرنامه افزوده که معاون اول در آینده‌های نزدیک به منظور شرکت در همایش اعلام موجودیت رسمی ائتلاف «نجات افغانستان» اشتراک می‌کند و برای ورود آقای دوستم با فرودگاه‌ها هماهنگی صورت می‌گیرد.

جنرال عبدالرشید دوستم پس از اتهام‌های وارد شده بر او، مبنی بر شکنجه و بدرفتاری جنسی با احمد ایشچی از کابل به ترکیه رفت و اخیرا با عطامحمد نور، والی بلخ و رئیس حزب جمعیت اسلامی و محمد محقق، معاون ریاست اجرائیه ائتلافی را زیر نام «نجات افغانستان» ایجاد کرده است.

 

مطالب مرتبط