والی بلخ: پای‌کج حکومت را راست می‌کنیم شرکای بین‌المللی طرف نشوند

عطا محمد نور از بنیان‌گذاران ائتلاف نجات افغانستان عصر امروز در شهر مزار شریف حین توضیح برنامه‌های آینده‌ی این ایتلاف خطاب به هوادارانش گفت که پای کج حکومت را راست می‌کند و شرکای بین المللی طرف نشوند.

blank

والی بلخ گفت که وحدت ملی، عدالت اجتماعی و مشارکت سیاسی از خواسته‌های مردم افغانستان است و او نیز برای تحقق آن حاضر است هرکاری بکند.

به باور آقای نور وضعیت امنیتی کشور به شدت نگران کننده است. سرمایه‌گذاران، سرمایه‌های شان را از افغانستان بیرون کرده‌اند، وزرا و والی‌ها صلاحیت ندارند و کشور توسط افراد محدودی مدیریت می‌شوند.

آقای نور تصریح کرد : «کشور توسط سه، چهار نفر مشخص قبضه شده است و نه تقسیم کار وجود دارد و نه مشارکت سیاسی و نه برنامه‌ی برای خدمت به مردم».

والی بلخ همچنان از داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور انتقاد کرد که او توانایی کاری نداشته به این خاطر ارتباط خود را با ریاست اجرائیه قطع کرده است.

او تاکید کرد که هیچ صدای اعتراضی شنیده نمی‌شود و بارها خواسته که با ریاست جمهوری گفتگو کند اما موفق به این عمل نشده و برای دفاع از مردم و ارزش‌هایی برای تحقق آن مبارزه نموده ایتلاف نجات برای افغانستان را تشکیل داده است.

والی بلخ گفت که ایتلاف نجات افغانستان با قدرت به فعالیت خود آغاز کرده و هدف آن سقوط نظام نیست، چون اعضای ایتلاف ستون‌های نظام‌ اند هدف آنها اصلاح آن است.

والی بلخ تاکید کرد که در جستجوی راه معقول برای کسب حق مردم است اما اگر حکومت به استبداد ادامه دهد، از هر آدرسی که کمک دریافت کند آنرا خواهد پذیرفت.

عطا محمد نور در پاسخ به انتقادهایی در مورد اینکه چرا این ایتلاف در ترکیه اعلام موجودیت کرد گفت که اشکالی ندارد در هرجایی برای مسایل کشور جلسه گرفته شود و تاکید کرد که وابستگی به هیچ کشوری را ندارد.

ایتلاف نجات افغانستان چندی قبل،پس از سلسله مذاکرات میان عبدالرشید دوستم، عطا محمد نور و محمد محقق در ترکیه ایجاد شد و قرار است به زودی کارهای عملی خود را در کابل آغاز کند.

مطالب مرتبط