کمسیون شکایات انتخاباتی: عدم استیناف خواهی تیم اصلاحات به معنای انصراف از حق شان است

کمسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرده است که این کمیسیون عدم استیناف خواهی تیم اصلاحات و همگرایی را به معنای انصراف این تیم از حق بررسی شکایات شان است.

به گزارش افق،  عبدالستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی که امروز( یکشنبه 15 سرطان ) در جلسه علنی اسیتناف خواهی صحبت می‌کرد گفت که عدم حضور مسوولین تیم اصلاحات و همگرایی در این جلسات، به معنای انصراف آن از حق بررسی شکایات شان است.

کمیسیون شکایات انتخاباتی در حالی جلسات علنی مرحله استینافی بررسی شکایت های دور دوم انتخابات را آغاز کرده که ناظرین تیم عبدالله عبدالله نامزد ریاست جمهوری در این جلسات حضور ندارند.

ستار سعادت، رئیس کمیسیون شکایات می گوید که استیناف خواهی و بررسی شکایات حق نامزدان ریاست جمهوری است.

سعادت اما گفت : “عدم استفاده ستاد های انتخاباتی از حق بررسی شکایت به معنی انصراف از شکایت است.”

در همین حال فاضل سانچارکی، سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله می گوید که آنها هیچ‌گونه رابطه ای با کمیسیون های انتخاباتی ندارد و این نهاد ها را به رسمیت نمی شناسند.

در همین حال؛ ریدا عظیمی معاون این کمیسیون نیز در این باره اظهار داشت: ” شما تا به حال هیچ نهاد قضایی یا شبه قضایی را ندیده اید که از دنبال مدعی روان باشد و برای وی برای گرفتن حق اش التماس بکند”.

خانم عظیمی تاکید نمود که کمیسیون شکایات انتخاباتی بعد از این تصمیم اش، مسوولیت پاسخ گویی به هیچ گونه انتقادی را در این زمینه نخواهد داشت.

آقای سعادت هرگونه قطع یا تعلیق رابطه ستادهای انتخاباتی با کمیسیون های انتخاباتی را غیرقانونی و غیر موجه خواند.

مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی جلسات علنی مرحله استینافی بررسی شکایات را امروز از ولایت های زون شمال کشور آغاز کردند.

ستار سعادت رئیس این کمیسیون گفت که در نخست شکایات ولایت های بلخ و فاریاب که بیشترین موارد را با خود دارد در جلسه امروز بررسی می شود.

محتوای شکایت های درج شده از سوی ستاد انتخاباتی علیه یک دیگر و شکایت علیه کارمندان کمیسیون انتخابات در مورد پر کردن صندوق ها به نفع نامزد مشخص بوده است.

در جلسه علنی امروز کمیسیون شکایات ۲۹۷مورد شکایت از زون شمال غرب کشور بررسی شد.

لیدا عظیمی، معاون این کمیسیون در پایان اعلام کرد که به ۲۷۹مورد شکایت قرار عدم سمع صادر شد و فیصله های ولایتی را قابل قبول دانستند.

به گفته بانو عظیمی ۸قضیه استینافی در ۲مورد حکم ابطال ۳اخطاریه و ۷مورد جریمه صادر شده است.

مطالب مرتبط