ناتو حمله به یک مکتب در شهر قندوز را رد کرد

ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان ادعاها مبنی بر حمله هوایی نیروهای آمریکایی به یک مکتب در شهر قندوز را رد کرده است.

blankروز گذشته مدیر مکتب خواجه مشهد در شهر قندوز در شمال افغانستان ادعا کرده بود که این مکتب از سوی نیروهای هوایی آمریکایی هدف بمباردمان قرار گرفته و خسارات هنگفت به آن وارد شده است.

در همین حال تورن سالوین، سخنگوی نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان به رسانه‌ها گفته است که نیروهای آمریکایی این مکتب را هدف قرار نداده و اتهام‌های واردشده نادرست است.

پیشتر سخنگوی طالبان نیز مدعی گفته بود که مکتب خواجه مشهد در شهر قندوز از سوی نیروهای آمریکایی هدف بمباران قرار گرفته اما سخنگوی ناتو با رد  این ادعاها گفته است که این مکتب در ساحه تحت کنترل نیروهای دولتی است و نیروهای هوایی آمریکا در ساحه تحت نفوذ دولت افغانستان حمله‌های هوایی را انجام نمی‌دهند.

جنرال عبدالحمید حمیدی، فرمانده پلیس قندوز نیز شب گذشته در گفتگو با رادیو آزادی انجام این حمله را از سوی نیروهای هوایی آمریکایی رد کرد و گفت که ممکن این مکتب از سوی دشمن هدف قرار گرفته باشد.

فرمانده پلیس قندوز در مورد تلفات جانی این رویداد  گفته است که هیچ کسی کشته نشده و تنها چهار تن توسط پارچه‌های شیشه به گونه‌ای سطحی زخم برداشته اند اما او تایید کرده است که در نتیجه این رویداد خسارات هنگفتی به این مکتب وارد شده است.

شهر قندوز از یکسال به این‌سو با تهدیدهای جدی مخالفان مسلح از جمله گروه طالبان مواجه است و طالبان بارها تلاش کرده اند تا با تسلط بر مرکز این شهر، کنترل کامل این ولایت را نیز به دست بگیرند.

مطالب مرتبط