مانور ناوگان دریای سیاه روسیه در تقابل با ناتو آغاز شد

 درحالی که مانور ناتو درسواحل بلغارستان دردریای سیاه آغاز شده است ، روسیه نیز برای مقابله با این اقدام بلوک ناتو، مانور دریایی خود را در این منطقه آغاز کرد.ناو جنگی

به گزارش افق، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد : قومندانی مانوردریایی  روسیه در دریای سیاه را دریادار ˈآلکساندر ویتکوˈ قومندان  ناوگان دریای سیاه روسیه برعهده دارد.

دراطلاعیه آمده است : این مانور مطابق با معیارهای بین المللی برگزار می شود و در آن تعدادی از تمرینات ازجمله نابودی ناوهای دشمن فرضی، پدافند هوایی توسط ناوها و مراکز نظامی زمینی و نیز مقابله با زیردریایی های دشمن انجام می گیرد.

هواپیماهای تجسسی روسیه هم در این مانور به جستجوی واحدهای دریایی دشمن و نابودی آن می پردازد.

در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه گفته شده است: ناوهای ناوگان دریای سیاه روسیه در چارچوب رزمایش امروز پنج فروند موشک بالدار از نوع ˈموسکیتˈ و ˈمالاخیتˈ پرتاب کردند که به هدف اصابت کردند.

هواپیماهای سوخو-24 این ناوگان هم امروز به چند هدف فرضی حمله کرده وآن را نابود کردند.

در مانور ناوگان دریای سیاه روسیه 20 فروند رزمناو وناو پشتیبانی وحدود 20 فروند هم هواپیمای نظامی شرکت دارند.

این مانور درحالی آغاز شد که نیروهای ناتو امروز مانوری به نام ˈبریز-2014ˈ را در سواحل بلغارستان آغاز کردند که تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع بلغارستان در مورد این مانور گفته است کشتی های نیروی دریایی امریکا ، رومانی ، ترکیه ، چهار ناوشکن نیروی واکنش سریع دریایی ناتو و یک هواپیمای گشت زنی امریکا در این مانور شرکت می کنند.

مانور ناتو در آب های بلغارستان در حدود 250 کیلومتری ( 150 مایلی ) از شبه جزیره کریمه انجام می شود که در ماه مارس به طور بحث برانگیز ضمیمه روسیه شده است .

از آن زمان ، امریکا مرتبا نیروهایی را در کشورهای شرق اروپا برای تمرینات مشترک، مستقر کرده و کشتی هایی را برای تمرینات مشترک با کشورهای عضو ناتو در منطقه به دریای سیاه فرستاده است.

مطالب مرتبط