یک بانوی پناهجوی افغان در میان ۴۰۰ محقق از سراسر جهان مقام اول را کسب کرد

یک پناهجوی سابق افغان که اکنون شهروندی کانادا را کسب کرده است  در رقابت با ۴۰۰ اشتراک کننده از سراسر جهان بورسیه تحقیقی دانشگاه «گولف» کانادا را در رشته تهدیدات بین المللی غذا به دست آورد.

blank

دانشگاه گولف کانادا در وبسایت رسمی خود نوشته است که قرار است سالانه ۵۰ هزار دالر برای تحقیقات این محقق جوان از جانب دولت کانادا و دانشگاه گولف پرداخته شود.

در ماه مارچ سال گذشته، بنیاد خانواده «آرلل» که یک بنیاد بزرگ خیریه در دنیا محسوب می‌شود، مبلغ ۲۰ میلیون دالر را به دانشگاه  گلف کاناد به منظور جذب محققان از سراسر جهان و اعطای بورس‌های تحقیقی پرداخت کرد که در این میان نسرین حسینی بانوی افغان – کانادایی توانست در رقابت با ۴۰۰ دانشجو از سراسر جهان در رشته تهدیدهای بین المللی غذا مقام اول را کسب کند و به عنوان محقق برتر این دانشگاه برگزیده شده است.

نسرین حسینی، متولد افغانستان است که هم‌زمان با روی کار آمدن رژیم طالبان با خانواده خود به ایران مهاجر شده و مکتب را در آن کشور به پایان رسانده است.

نسرین پس از شکست رژیم طالبان به افغانستان برگشته و در سال ۲۰۱۰ از رشته وترنری فارغ شده است.

خانم حسینی پس از پایان دوره لیسانس، از طریق بورس تحصیلی به آمریکا رفته و در کالج گرین ریچ در ایالت واشنگتن تحصیل کرده است.

این دانشجوی افغان پس از پایان دوره کالج به منظور کار به کانادا رفته و در آنجا برای انجام تحقیقات علمی در رشته تهدیدات بین المللی غذا به رقابت پرداخته و سرانجام در میان ۴۰۰ محقق توانسته است که مقام اول را کسب کند و تحقیقات خود را در دانشگاه گلف که از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است آغاز نموده است.

مطالب مرتبط