روسیه: کابل و واشنگتن در باره نشست هواپیماهای ناشناس تحت کنترل داعش در افغانستان توضیحات دهند

وزارت خارجه روسیه، از حکومت افغانستان و امریکا انتقاد کرده که با وجود درخواست، در مورد نشست هواپیماهای ناشناس تحت تصرف داعش در برخی از مناطق افغانستان توضیحات ارائه نکرده اند.

blank

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه طی یک نشست خبری گفته است که مقامات افغان و امریکا تاکنون در مورد پروازهای طیارات «ناشناس» در ماه های اخیر که حین حمایت از داعش در ولایات مختلف افغانستان دیده شده اند، توضیحات قانع کننده نداده‌اند.

خانم زاخارووا، ضمن انتقاد از سکوت مقامات افغانستان و امریکایی در این زمینه افزوده، خبر انتقال جنگجویان داعش و اکمال تسلیحات برای آنها توسط هواپیماهای ناشناس در شرق افغانستان، توجه همه را به خود جلب کرده است.

قبل از این، گزارشهای در مورد نشست هواپیماهای ناشناس تحت کنترل شورشیان در کشور منتشر شده بودند، اما مقامات افغانستان آن را رد می‌کنند.

سخنگوی وزارت  خارجه روسیه می‌گوید که ظاهر قدیر، یک عضو ولسی جرگه افغانستان، علنا̋ اعلام کرده که هلیکوپترهای نظامی متعلق به نیروهای امریکایی است.

به گفته او، آقای قدیر طی تقریبا̋ یک هفته عملیات علیه داعش در توره بوره، هیچ نوع حمایت واقعی را از طرف حکومت افغانستان و متحد غربی آن دریافت نکرده است.

خانم زاخارووا افزوده که داعش در ۱۴ جون، موفق به تصرف بخش بزرگی از توره بوره در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار شد.

او تأکید کرده که پیش از این، انتقال حدود ۵۰ شورشی توسط هلیکوپتر و یک کانتینر سلاح برای داعش بخاطر حمله به منطقه توره بوره نیز ثبت شده بود.

خانم زاخارووا، در باره نشر گزارش‎ها در خصوص حمایت مسکو از طالبان نیز گفته است که این خبرها صحت ندارد و ما موضع خود را در زمینه بارها اعلام کرده‌ایم.

مطالب مرتبط