طالبان در فاریاب بر دفتر حزب آزادی حمله کردند

مسئولان محلی ولایت فاریاب می‌گویند که گروهی از طالبان مسلح عصر روز گذشته بر دفتر حزب آزادی در ولسوالی شیرین تگاب این ولایت حمله کردند.

blank

سیدشریف،ولسوال شیرین تگاب به رسانه‌ها گفته است که عصر روز گذشته ده‌ها طالب مسلح بر دفتر سیاسی حزب آزادی به رهبری جنرال عبدالملک حمله کردند و درگیری تا ساعت ۱۰ شب جریان داشته است.

آقای شریف افزوده که در نتیجه درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان،دستکم ۱۰ طالب مسلح کشته وزخمی شدند و سه محافظ دفتر این حزب نیز در جریان این رویداد زخم برداشته اند.

جنرال عبدالملک،رهبر حزب «آزادی» این حمله را  تایید کرده و گفته است که این دفتر در فاصله ۳۰۰ متری با ساختمان ولسوالی شیرین تگاب قرار دارد.

درهمین حال ولسوال شیرین تگاب گفته در صورتیکه طالبان به تصرف ساختمان حزب آزادی موفق می‌شدند، ساختمان این ولسوالی نیز از سوی طالبان گرفته می‌شد.

آقای شریف،از مسئولان محلی در مرکز ولایت خواسته است که تدابیر جدی را برای تامین امنیت این ولسوالی روی‌دست بگیرند و نیروهای امنیتی این ولسوالی را بیشتر تجهیز کنند.

ولایت فاریاب از ولایت‌های ناامن در شمال شرق کشور است که درحال حاضر در بخش‌های زیاد این ولایت نیروهای امنیتی مصروف نبرد با گروه طالبان اند.

مطالب مرتبط