عملیات بازپس گیری آخرین قرارگاه داعش در موصل جریان دارد

نیروهای عراقی اعلام کرده است که عملیات باز پس‌گیری و پاک سازی کامل شهر موصل از وجود افراد داعش جریان دارد.

blank

جنرال عبدالامیر رشید، فرمانده عملیات‌ نیروهای عراق در شهر نینوا گفته است که در این عملیات نیروهای خاص عراقی، پلیس فدرال و نیروهای عادی امنیتی حضور دارند.

فرمانده نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش در موصل گفته است که آنها توانسته‌اند روز گذشته به شهر کهنه موصل که آخرین پایگاه این گروه است هجوم ببرند.

عبدالغنی الاسدی، فرمانده نیروهای ویژه عراق همچنان گفته است که عملیات برای بازپس‌گیری و پاکسازی کامل شهر موصل به دلیل استفاده داعش از شهروندان موصل به عنوان سپر انسانی به کندی پیش می‌رود اما تصریح کرده که این عملیات فصل نهایی آزادسازی موصل است.

عملیات بازپس‌گیری موصل از حدود یک ماه پیش به رهبری مشترک نیروهای عراقی و ائتلاف به رهبری آمریکا آغاز شد. اکنون گفته می‌شود که حلقه محاصره گروه داعش تنها در شهر کهنه موصل محدود شده است.

موصل از شهرهای پُر جمعیت عراق است که براساس گزارش‌ها اکنون تنها در شهر کهنه موصل بیش از ۱۰۰ هزار شهروند عراقی در جنگ‌گیر مانده اند و گزارش‌هایی منتشر شده که گروه داعش از این شهروندان به عنوان سپر دفاعی انسانی استفاده می‌کند و این کار سبب کندی جریان عملیات بر ضد داعش شده است.

گروه داعش در سال ۲۰۱۴ وارد موصل شد و از آن پس تاکنون از این شهر به عنوان بزرگترین پایگاه فرماندهی نظامی خود در سراسر عراق استفاده می‌کند.

نیروهای عراقی و ائتلاف به رهبری آمریکا ابراز امیدواری کرده‌اند که با پاکسازی شهر موصل از وجود داعش،سایر پایگاه‌های فرعی این گروه در سراسر عراق نیز به زودی نابود خواهد شد.

مطالب مرتبط