پوتین به آمریکا بخاطر تعزیرات بیشتر علیه مسکو هشدار داد

ولادیمیر پوتین،رییس جمهور روسیه هشدار داده در صورتی‌که آمریکا به مسکو تعزیرات جدید وضع کند، سبب تیره‌گی روابط میان دو کشور می‌شود.

blank

به گزارش افق، به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، ولادیمیر پوتین،رییس جمهوری روسیه گفته است که وضع تعزیرات جدید از سوی آمریکا به مسکو اشتباه است و در صورتی‌که آمریکا دست به چنین اقدامی بزند روسیه نیز مجبور خواهد شد تا تغییراتی را در سیاست‌های خود در قبال آمریکا وارد کند.

ولادیمیر پوتین همچنان گفته است  که این تصمیم آمریکا باعث می‌شود تا روابط میان دو کشور بیشتر از پیش پیچیده شود و تاکید کرده که کشورش هرگز به فروپاشی رو به رو نخواهد شد.

در همین حال زیگمار گابریل،وزیر خارجه آلمان نیز در واکنش به وضع بخشی از تعزیرات که از سوی آمریکا صورت گرفته است انتقاد کرده و گفته که این تعزیرات شرکت‌های اروپایی را که از روسیه گاز طبیعی وارد می‌کند به شدت متاثر می‌سازند.

هشدار رییس جمهوری روسیه پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته که حکومت آمریکا طرح را مبنی بر وضع تعزیرات جدید بر روسیه با اکثریت آرا تصویب کرد.

مجلس سنای آمریکا دلیل عمده وضع تعزیرات بر روسیه را مداخله این کشور در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا عنوان کرده، اما این ادعا همواره از سوی مسکو رد شده است.

مطالب مرتبط