حزب مکرون پیروز انتخابات پارلمانی فرانسه شد

وزارت داخله فرانسه اعلام کرده است که حزب « آن مارش» به رهبری امانویل مکرون، رییس جمهوری فرانسه در انتخابات پارلمانی این کشور برنده شده است.

blank

وزارت داخله فرانسه امروز اعلام کرده که حزب «آن مارش» یا حرکت به جلو در انتخابات پارلمانی فرانسه که روز گذشته برگزار شد با پیشی گرفتن از تمامی رقیب‌های خود و با کسب ۳۳ درصد کل رای‌ها پیروز انتخابات شناخته شده است.

وزارت داخله فرانسه همچنان گفته که حزب جمهوری خواهان در این انتخابات ۱۵ درصد و حزب راست‌گرای افراطی جبهه ملی این کشور نیز ۱۳ درصد کل آرا را کسب کرده که به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستاده اند.

براساس گفته‌های وزارت امورداخله فرانسه، در انتخابات روز گذشته این کشور ۴۹ درصد واجدان شرایط رای دهی اشتراک کرده‌اند که در تناسب با انتخابات دور قبل این کشور که در سال ۲۰۱۲ برگزار شد حضور افراد در پای صندوق‌های رای دهی بسیار اندک بوده است.

حزب « آن مارش» که در این اواخر از سوی امانویل مکرون، رییس جمهوری فرانسه تشکیل شده است تاکنون دست آورد‌های چشمگیری داشته که پس از پیروزی آقای مکرون در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اکنون قرار است این حزب ۴۵۵ کرسی پارلمان فرانسه را نیز به خود اختصاص دهد.

مطالب مرتبط