رییس اجراییه به وزیرانی که در نشست کابینه اشتراک نمی‌کنند هشدار داد

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی به وزیرانی که در جلسات شورای وزیران اشتراک نمی‌کنند هشدار داد.

blank

آقای عبدالله امروز ( دوشنبه/ ۲۲ جوزا)  که در کاخ سپیدار در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد گفت که برخی از وزیران به دلایلی نشست‌های کابینه را نادیده می‌گیرند و از حضور در این نشست‌ها خودداری می‌کنند.

رییس اجراییه گفت:« بعضی از مقام‌ها فکر می‌کنند که رابطه نزدیک با یک فرد [رییس جمهور]دارند و به این خاطر نشست کابینه که در کاخ سپیدار برگزار می‌شود را نا دیده می‌گیرند».

آقای عبدالله هشدار داد در صورتی‌که وزیران در کابل حضور داشته باشند و بدون عذر موجه در جلسه کابینه اشتراک نکنند، با آنها برخورد جدی خواهد کرد.

رییس اجرائیه وزیران بخش‌های امنیتی را از این امر استثنا کرد وافزود که وزیران دفاع،داخله و رییس عمومی امنیت ملی هر موقعی که حضور شان سبب اخلال در برنامه‌های امنیتی شود شرکت‌شان در نشست کابینه حتمی نیست اما تاکید کرد که سایر وزیران کابینه بدون استثنا پس از این در جلسه‌های شورای وزیران حاضر شوند.

اعتراف به ناتوانی

داکتر عبدالله در نشست شورای وزیران همچنان اعتراف کرد که حکومت وحدت ملی در امر خدمت گزاری و در راستای برآورده کردن خواست‌های مردم افغانستان کوتاهی کرده اند.

رییس اجراییه افزود که فاصله‌ها میان حکومت و مردم به گونه بی‌سابقه افزایش یافته و باید هرچه زودتر در جهت از بین بردن این فاصله‌ها اقدام شود.

آقای عبدالله گفت:«اعتراف به ناتوانی چیزی از شأن ما کم نمی‌کند، باید بپذیریم که در ادای وظیفه و خدمتی که مردم مستحق بوده‌اند کوتاهی کرده ایم،فاصله‌ها به حدی میان مردم و حکومت زیاد شده که هیچ وقت شاهداش نبوده ایم».

داکتر عبدالله همچنان با انتقاد از برخورد پلیس با معترضان گفت که اعتراض حق هر شهروند است و شلیک بر معترضان نباید صورت می‌گرفت.

رییس اجراییه، معترضان « رستاخیز تغییر» را به خویشتن داری دعوت کرد و گفت که نگذارند در شرایط حساس کنونی دشمنان وارد صف‌های آنها شوند و حرکت‌های اعتراضی شان را به سوی اهداف شخصی خود منحرف سازند.

او به معترضان وعده سپرد که خواست‌های آنها را از مجراهای قانونی بررسی و رسیدگی می‌کند.

مطالب مرتبط