ترامپ قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد

دونالد ترامپ،رییس جمهوری آمریکا حکومت قطر را به حمایت تاریخی از تروریزم متهم کرده و گفته است که این کشور به گونه‌ی گسترده تروریزم را حمایت مالی می‌کند.

blank

دونالد ترامپ  روز گذشته در جریان سخنرانی‌اش در کاخ سفید گفته است که اکنون زمان آن فرارسیده تا قطر به حمایت‌های بی‌دریغ‌اش از تروریزم دست بردارد.

رییس جمهوری آمریکا همچنان تاکید کرده که به منظور بهتر شدن وضعیت کشورهای خاورمیانه،ابتدا باید منابع تمویل مالی تروریزم قطع شده،روند مبارزه با این پدیده تسریع شود و کشورهای حامی تروریزم نیز دست از حمایت گروه‌های تروریستی بردارند.

آقای ترامپ در جریان سخنان‌اش تصریح کرد:« با صراحت باید اعلام کنیم که قطر در طول تاریخ، حمایت های گسترده‌ای از تروریسم داشته و دولت امریکا در سطح مقامات سیاسی و نظامی، به این نتیجه رسیده که وقت آن است تا قطر دست از حمایت تروریسم بردارد و سیاست‌های خود را در این راستا تغییر دهد».

در همین حال سفیر عربستان سعودی در واشنگتن از سخنان آقای ترامپ استقبال کرده و گفته است که هر کشوری که تروریستان را به لحاظ مالی تمویل کند باید سرکوب شود.

رییس جمهور آمریکا در حالی قطر را به حمایت تاریخی از تروریزم متهم می‌کند که هفته گذشته عربستان سعودی،امارات متحده عربی، مصر و بحرین به اتهام حمایت از تروریزم، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.

مطالب مرتبط