انفجار تروریستی درپایتخت پاکستان ۶ کشته و 41 زخمی برجای گذاشت

پلیس پاکستان اعلام کرد: انفجار تروریستی در ساعات پایانی جمعه شب در ˈاسلام آبادˈ پایتخت این کشور  ۶ کشته 41 زخمی برجای گذاشت.81208834-5773826

به گزارش افق، مقامات پلیس اسلام آباد در گفت وگو با خبرنگاران افزودند: این حادثه ساعات پایانی جمعه شب در پی انفجار بمب جاسازی شده در زمان برگزاری یک آیین مذهبی واقع در زیارتگاهی در منطقه ˈپندوریانˈ حوالی مرکز پلیس ˈشهزاد تاونˈ این شهر صورت گرفت.

در این گزارش آمده؛ تروریست ها این بمب را با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور منفجر کرده و سبب کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن 41 نفر و وارد شدن خسارت زیادی به مکان زیارتی موسم به ˈچن پیر پادشاهˈ شدند.

گزارش زنده شبکه های خبری پاکستان از محل انفجار حاکی از حضور نیروهای پلیس، یگان ضدتروریستی و نیروهای واکنش سریع در محل حادثه و انتقال زخمی های این انفجار تروریستی توسط تیم های امدادی به بیمارستان های ˈپیمز و پولی کلینیکˈ شهر اسلام آباد می باشد.

نیروهای امنیتی در اسلام آباد محل انفجار را تحت کنترل خود گرفته و عملیات جستجو برای شناسایی عوامل این حادثه را آغاز کردند، همچنین تدابیر امنیتی در سطح شهر اسلام آباد تشدید شده و راههای ورود و خروج به شهر نیز بطور کامل از سوی مسوولان نهادهای مجری قانون و نیروهای امنیتی رصد می شود.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت انفجار جمعه شب اسلام آباد را به عهده نگرفته است، اما با توجه به شرایط سیاسی موجود در پاکستان، پایان مذاکره های صلح میان دولت و گروه ˈتحریک طالبانˈ و همچنین تداوم عملیات گسترده ارتش پاکستان علیه تروریست های طالبان و شبه نظامیان خارجی در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غرب این کشور؛ انگشتهای اتهام ناخودآگاه به سمت گروه غیرقانونی طالبان نشانه می رود.

پایتخت پاکستان که در مقایسه با دیگر شهرها و مناطق این کشور، در طول سالهای اخیر از امنیت نسبتا بهتری برخودار بود، ماههای اخیر هدف اقدامات تروریستی قرار گرفته است.

حملات هوایی گسترده روزهای اخیر جنگندهای نیروی هوایی پاکستان علیه مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی که منجر به هلاکت بیش از 220 تروریست و منهدم شدن مخفی گاههای این عناصر شده است، می تواند ضمن تحریک حس انتقام جویی طالبان، انگیزه ای برای رسیدن امواج حملات تروریستی آنها به قلب پایتخت این کشور باشد.

مطالب مرتبط