نور محمد نور: بخشی از مواد انتخاباتی ولایات به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات رسیده است

مواد انتخاباتی 11 ولایت به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات رسیده است، این خبری است که مسوولان این کمیسیون امروز اعلام داشته است.

به گزارش خبرگزاری افق:نور محمد نور، سخنگوی این کمیسیون امروز (سه شنبه 27 جوزا ) در نشست خبری به خبرنگاران گفت که مواد انتخاباتی از ۷ولایت به شکل کامل و از ۴ولایت لیست برگه های رای دهی به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات انتقال داده شده است.

او گفت: “تا شام روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات در مجموع ۱۹۷۵خریطه انتخاباتی را دریافت کرده که رسما تحت پروسس در مرکز جمع آوری نتایج انتخابات است.”

او افزود که محموله های انتخاباتی در هفت مرحله جمع آوری خواهد شد که مرحله آخر آن آرشیف مواد انتخاباتی است.

این در حالی است که روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که مواد های شماری از مناطق دور دست به دفاتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات در ولایات انتقال پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز به ۴۰مرکزی که در روز انتخابات با دفتر مرکزی ارتباط نداشته اشاره کرد و گفت که موادهای انتخاباتی این مراکز در حال انتقال است.

آقای نور گفت که این چهل مرکز در مربوطات منطقه پامیر ولایت بدخشان است که در روز انتخابات در این مراکز انتخابات صورت گرفته است.

او تاکید کرد که انتقال مواد انتخاباتی از این مراکز چند روز طول خواهد کشید و از طریق زمین و هوا به دفتر مرکزی انتقال داده خواهد شد.

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که برای شفافیت بیشتر در روند شمارش آرا از نامزدان ریاست جمهوری خواسته شده تا نمایندگان شان را برای بررسی این روند به کمیسیون بفرستند.

نور محمد نور گفت که برای شفافیت بیشتر رسانه ها، ناظران بین المللی و نمایندگان نامزدان ریاست جمهوری می توانند از طریق مانیتور نصب شده در کمیسیون انتخابات، پروسه شمارش آرا را نظارت کنند.

نور گفت: “شفافیت بیشتر از این در شمارش آرا امکان پذیر نیست.”

پس از برگزاری انتخابات و پایان روند رسمی رای گیری، کمیسیون مستقل انتخابات تخمینی اعلام کرد که بیش از هفت میلیون واجد شرایط در انتخابات دور دوم شرکت کردند.

به دنبال آن عبدالله عبدالله، در مورد رقم اعلام شده اعتراض کرد و گفت که کمتر از هفت میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده و در برخی مراکز رای گیری، برگه های رای دهی بیشتر از رای دهندگان بوده است.

مسئولان کمسیون انتخابات اما با رد این موارد می گویند که قبل از برگزاری انتخابات تمام معلومات مربوط به مراکز انتخاباتی با نامزدان ریاست جمهوری در میان گذاشته شد.

نور محمد نور در این باره گفت: “کمیسیون انتخابات از نامزدان خواسته تا شکایت شان در مورد تقلب و تخلف انتخاباتی را به کمیسیون شکایت های انتخاباتی بسپارند.”

او افزود که کسانی که در مورد تقلب و تخلف در انتخابات ریاست جمهوری شواهد کافی ندارند و شکایت شان را ثبت نمی کنند، به پروسه انتخابات صدمه می زنند.

مطالب مرتبط