چین با هزینه ۱۲۴ میلیارد دالر راه ابریشم را بازسازی می‌کند

شی جینگ پینگ، رییس جمهوری چین اعلام کرده است که این کشور در یک طرح بلند پروازانه اقتصادی، ۱۲۴ میلیارد دالر را برای بازسازی « جاده ابریشم» سرمایه گذاری می‌کند.

blank
تصویر از رییس جمهور چین

رییس جمهوری چین در کنفرانس بین‌المللی  تحت عنوان « یک کمربند و یک راه» که امروز در پایتخت چین برگزار شد گفته است که هدف از اجرای این طرح بزرگ اقتصادی،ایجاد چهارچوب همکاری باز و رشد اقتصاد جهانی است و تاکید کرده که از پیوستن هر کشوری که در این مسیر قرار دارد استقبال می‌کند.

در کنفرانس بین المللی « یک کمر بند و یک راه» که به ابتکار دولت چین برگزارشده بود نمایندگان بیش از ۳۰ کشور جهان حضور داشتند  که از افغانستان یک هیأت بلند پایه اقتصادی به ریاست همایون قیومی، مشاور اقتصادی رییس جمهور غنی شرکت کرده بود.

دولت چین با روی کار آمدن شی جینگ پینگ، رییس جمهور این کشور در سال ۲۰۱۳،  طرح جاده ابریشم جدید ( یک کمربند یک راه ) را پی‌ریزی کرد که از آن به عنوان بزرگترین پروژه اقتصادی چین یاد شده که به توسعه اقتصادی منطقه و اتصال آسیا، اروپا و آفریقا نقش مهم دارد.

افغانستان نیز در این مسیر قرار دارد و این راه از بخش‌های آن می‌گذرد و در رشد اقتصادی و تجارتی این کشور می‌تواند تاثیر مثبت بگذارد.

حکومت افغانستان با چین در این پروژه همکاری می‌نماید.

مطالب مرتبط