شماری افراد معترض خواهان محاکمه رییس سابق پلیس نظم عامه کابل شدند

شماری از باشندگان ولسوالی میر بچه‌کوت ولایت کابل امروز با راهپیمایی خواهان محاکمه زمری پیکان، رییس سابق پلیس نظم عامه کابل شدند و دروازه میدان هوایی کابل را بستند.

blank

معترضان که شمار شان به ۲۰۰ تن می‌رسید با انتقاد از حکومت انتقاد کردند تا زمانی‌که این فرمانده پیشین پلیس محاکمه نشود آنها دست از اعتراض بر نمی‌دارند.

براساس گفته‌های این معترضان، زمری پیکان، در چندین مورد قتل باشنده‌های این ولسوالی متهم است که به گفته آنها با وجودی‌که دستور بازداشت اما او از سوی رییس جمهور صادر شده است اما تا هنوز در این مورد اقدام عملی نشده است.

اعتراض کنندگان، راهپیمایی شان را از ساحه لب جر آغاز کردند تا میدان هوایی کابل ادامه دادند با بستن یکی از دروازه‌های ورودی این میدان هوایی اعلام کردند که اگر به خواست آنها رسیدگی نشود به اعتراض شان ادامه می‌دهند.

این درحالیست که زمری پیکان، فرمانده پلیس امن و نظم عامه کابل به دنبال ادعای قتل یک نوجوان از سوی پسر او به دستور رییس جمهور از وظیفه برکنار شد و  امر بازداشت او نیز صادرشده است اما معترضان می‌گویند که در حال حاضر او آزادانه با استفاده از امکانات دولتی گشت و گذار می‌کند.

مطالب مرتبط