ویکی لیکس برای افشای مکالمه تلفنی ترامپ جایزه تعیین کرد

جولیان آسانژ، مدیر سایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرده که برای افشا کننده مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با جیمز کومی ۱۰۰ هزار دالر آمریکایی جایزه می‌دهد.

blank

گفته می‌شود، دونالد ترامپ در این اواخر با جیمز کومی، رییس اف بی آی مکالمات پرخاشگرانه و غیر عادی داشته و در این جریان برخی از موضوعات خاص مربوط به امنیت داخلی آمریکا و رابطه ترامپ با روسیه نیز میان آنها رد و بدل شده است.

جیمز کومی، رییس اداره فدرال آمریکا هفته گذشته از سوی رییس جمهور ترامپ از وظیفه‌اش برکنار شد اما برخی رسانه‌ها گزارش کرده اند که چند مکالمه اخیر تلفنی میان ترامپ و کومی به شدت جنجالی بوده؛ اما مشخص نشده که چه چیزی سبب این مشاجره‌های لفظی میان آنها بوده است.

هفته گذشته، پس از آنکه ترامپ دستور برکناری رییس پلیس مرکزی آمریکا را صادر کند، کاخ سفید اعلام کرد که آقای کومی اشتباهات زیادی مرتکب شده و به همین دلیل از کار برکنار شده است.

موضوع مکالمه تلفنی ترامپ و کومی پس از آن خبرساز شد که دونالد ترامپ روز گذشته جیمز کومی را از مصاحبه با رسانه‌ها منع کرد و تهدید کرد در صورتیکه با رسانه‌ها چیزی را شریک کند او نیز جریان مکالمات تلفنی رد و بدل شده میان طرفین را منتشر می‌کند.

در همین حال، جولیان آسانژ، مدیر سایت ویکی لیکس در صفحه توییتر اش به گونه طنز آمیز از جیمز کومی خواسته است که مسؤلیت دفتر سایت ویکی لیکس در واشنگتن را به عهده بگیرد.

آسانژ گفته است که ویکی لیکس همیشه در تلاش ارزیابی دقیق و همه جانبه عملکرد دولت آمریکا بوده و جیمز کومی می‌تواند به آنها در این زمینه کمک بزرگ کند.

اخراج رییس پلیس فدرال آمریکا از سوی ترامپ با واکنش‌های تندی مواجه شده و برخی کارشناسان آمریکایی موضوع اخراج آقای کومی را با ارتباط‌های پنهانی آقای ترامپ با مسکو مرتبط می‌دانند.

سایت افشاگر ویکی لیکس یک نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی بین المللی است که با ارسال و انتشار اسناد و مدارک از منابع ناشناخته می‌پردازد و هر ازگاهی مسایل پشت پرده قضای جهان از جمله آمریکا را افشا می‌کند.

سایت انترنتی ویکی لیکس در سال ۲۰۰۶ میلادی با ابتکار برخی از پیشتازان انترنتی پایه گذاری شد و از آن زمان تا کنون به دلیل فعالیت‌های گسترده و خبر ساز چندین جایزه معتبر جهانی در عرصه رسانه‌ها را  کسب کرده است.

مطالب مرتبط