کوریای شمالی موشک بالستیک آزمایش کرد

رسانه‌های کوریای شمالی گزارش داده اند که این کشور روز گذشته یک موشک دوربرد بالستیک را آزمایش کرده است.

blank

کوریای شمالی براساس قطعنامه سازمان ملل متحد، حق تولید سلاح هسته‌ای و موشکی را ندارد اما این کشور در این اواخر آزمایش‌های تسلیحاتی خود را افزایش داده که ماه گذشته نیز دو موشک را آزمایش کرد و با واکنش‌های تند برخی کشورها از جمله کوریای جنوبی و آمریکا مواجه شد.

براساس گزارش خبرگزاری یون هاپ، آزمایش موشک بالستیک کوریای شمالی در سواحل کوسانگ در شمال غربی شبه جزیره کوریا صورت گرفته و مقام‌های نظامی این کشور مدعی شده اند که به موشک‌های قاره پیما نیز دست یافته و این موشک‌ها توان هدف قرار دادن خاک آمریکا را نیز دارد.

در همین حال کشورهای جاپان و کوریای جنوبی در برابر این آزمایش موشکی کوریای شمالی واکنش نشان داده و هر دو کشور این عملکرد را محکوم کرده‌اند.

مون جایه – این، رییس جمهورجدید کوریای جنوبی لحظاتی پس از پایان آزمایش موشک بالستیک از سوی کوریای شمالی جلسه اضطراری تشکیل داده و محکوم کرده اما همزمان گفته است که کوریای جنوبی آماده هر نوع مذاکره با کوریای شمالی است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده که موشک آزمایش شده از سوی کوریای شمالی  تا ارتفاع ۲۰۰۰ کیلو متر پرتاپ شده و این می‌تواند بیانگر دسترسی این کشور به نسل‌های پیشرفته و جدید موشک‌ها و تسلیحات دور برد باشد.

مطالب مرتبط