نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۷ بزرگترین پروژه قزاقستان یک ماه بعد افتتاح می‌شود

بزرگترین پروژه کشور قزاقستان نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۷ به تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷ درست یک ماه بعد در پایتخت این کشور افتتاح خواهد شد.

blank

به گزارش افق، نمایشگاه اکسپو که از بزرگترین نمایشگاه تخصصی در نوع خود است که برای سه ماه از تاریخ ۱۰ ژوئن در شهر آستانه آغاز به کار خواهد کرد و ساخت این پروژه سه سال قبل آغاز شده بود.

پنج سال پیش، در یک رای‌گیری مخفی میان نمایندگان ۱۶۱کشور جهان، آستانه پایتخت قزاقستان برای میزبانی نمایشگاه تخصصی در سال ۲۰۱۷  انتخاب شد.

به طور سنتی، نماد نمایشگاه از یک سمبول است که در سال ۱۸۸۹ نماد آن برج ایفل در پاریس بود و  پس از آن در سال ۲۰۱۷ نماد این نمایشگاه شکل کرویی این ساختمان است که مساحت غرفه اصلی کره آن  بزرگترین ساختمان کروی جهان با قطر ۸۰  متر و ارتفاع ۱۰۰ متر  ساخته شده است.

محدوده این ساختمان کره‌یی، دارای هشت طبقه است که در هر طبقه یکی از انواع انرژی‌های جایگزین را نشان می‌دهد. فرض کنید در طبقه اول آن قوه محرکه مولد برق، در طبقه دوم آن انرژی خورشیدی، در طبقه سوم – بیو انرژی و انرژی شیمیایی در طبقه چهارم آن انرژی بادی است.

متخصصان ساخت این پروژه گفته اند این ساختمان به شکل عجیب و زیبا طراحی وساخته شده است که تمامی بینندگان و بازدید کننده گان را متعجب خواهد ساخت و تمامی ابزار داخل آن از جدید ترین تکنولوژی دنیا ساخته شده است.

blank

مقام‌های برگزار کننده گفته اند بیش از ۳۱۰ هزار نفر برای آغاز به کار  نمایشگاه در شهر آستانه  از سرتاسر جهان خواهند آمد.

برگزار کنندگان این نمایشگاه برنامه‌های تفریحی، سیاحتی و برگزاری کنسرت‌های بین المللی را با حضور خواننده‌های معروف جهان برای هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه و راحتی مسافران آماده کرده‌اند.

قیمت بلیط ورودی این نمایشگاه ۴۰۰۰ تنگه قزاقستانی معادل ۲۰ افغانی است.

مطالب مرتبط