رییس جمهور جدید کوریای جنوبی آغاز به کار کرد

پس از پایان انتخابات روز گذشته در کوریای جنوبی، مون جا – این، نامزد لیبرال دموکرات کوریایی جنوبی با کسب ۴۱ درصد آرا برنده انتخابات ریاست جمهوری شد و امروز رسما به کار خود آغاز کرد.

blank

آقای مون که از سوی حزب لیبرال دموکرات کوریای جنوبی در انتخابات شرکت کرده بود،در انتخابات ۲۰۱۲ نیز نامزد بود اما در برابر رقیب‌اش خانم پارک گون- هه از حزب محافظه کار شکست و در انتخابات روز گذشته با کسب ۴۱ در صد کُل آرا از سوی هیأت نظارت انتخابات کوریای جنوبی به عنوان رییس جمهور جدید این کشور معرفی شد.

پیش از آقای مون،خانم پارک گون – هه رییس جمهور کوریای جنوبی بود که در اواسط سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان رییس جمهور انتخابی این کشور برگزیده شده بود اما به دلیل اتهام فساد مالی و رای دادگاه عالی این کشور مبنی بر کناره‌گیری او، خانم پارک قبل از ختم دوره ریاست جمهوری از این سمت کنار رفت.

آقای مون، رییس جمهور جدید کوریای جنوبی ارتباط نزدیک با اتحادیه‌های کارگری دارد و در مراسم سوگند وفاداری اش امروز گفته است که خواهان کاهش تنش در شبه جزیره کوریا است و در بخش‌های اقتصادی نیز تصویب قوانین اصلاحی موسسات تجاری و افزایش هزینه دولت به منظور تسریع رشد اقتصادی شامل اولویت‌های کاری او است.

آقای مون، در بخش سیاست خارجی خود، رسیدگی به معضل اتمی کوریای شمالی و همچنان مسأله استقرار سیستم دفاع ضد موشکی تاد از سوی آمریکا در کوریای جنوبی را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرده است.

رییس جمهور جدید کوریا در تازه‌ترین اقدام پس از ختم مراسم ادای سوگند، لی ناک – یون، والی ولایت جؤلای جنوبی این کشور را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرده و گفته است که با شعار ( وحدت ملی و حاکمیت شفاف) کارش را ادامه می‌دهد.

کوریای جنوبی از متحدان عمده ایالات متحده آمریکا است و هر دو کشور در حال حاضر با تهدیدهای جدی از سوی کوریای شمالی مواجه است.

گفتنی است که پس از استقرار سیستم دفاع موشکی از سوی آمریکا در کوریای جنوبی، روابط میان آمریکا و کوریای شمالی به شدت شکننده شده و هر از گاهی هر دو کشور همدیگر را به نبرد رویارویی تهدید می‌کنند.

انتظار می‌رود با پیروزی آقای مون، که فرد نسبتا میانه رو و خواهان روابط نیک با تمام ملل دنیا است، سطح تنش‌ها میان کوریای شمالی از یک سو و کوریای جنوبی و آمریکا بزرگترین متحد نظامی‌اش از سوی دیگر کاهش یابد.

مطالب مرتبط