درگیری در سرحد اسپین بولدک ۳ کشته برجا گذاشته است

در نتیجه درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در خط مرزی اسپین بولدک، سه تن به شمول یک زن و دو پلیس سرحدی افغان کشته و ۲۵ تن دیگر زخم برداشتند.

blank

این درگیری روزگذشته زمانی آغاز شد که گروهی از نظامیان پاکستانی در روستای لقمان و جهانگیر ولسوالی اسپین بولدک یک سروی را آغاز کردند و با مخالفت نیروهای امنیتی مواجه شد.

در همین حال مقام‌های پاکستانی نیز از کشته شدن ۹ غیر نظامی پاکستان در قلمرو این کشور خبرداده و گفته اند که در این درگیری ۴۲ نفر زخمی شده که ۴ تن آنها نیروهای سرحدی پاکستان است.

مسؤلان محلی ولایت قندهار گفته اند که درگیری در حال حاضر متوقف شده و قرار است مقام‌های سرحدی هر دو کشور در این زمینه دیدار کنند.

روستاهای لقمان و جهانگیر ولسوالی اسپین بولدک از مناطقی است که افغانستان و پاکستان ادعای مالکیت آن‌را دارد.

پیش از این نیروهای ارتش پاکستان اعلام کرده بود که درگیری در این منطقه زمانی صورت گرفت که یک تیم نفوس شماری دولت پاکستان در قلمرو پاکستان اعزام شده بود.

درگیری‌ها در نوارمرزی هر دو کشور در حالی شدت می‌گیرد که از چند ماه به این‌سو روابط میان هر دو کشور بیشتر از پیش دچار تنش شده و هر ازگاهی نیروهای سرحدی پاکستان، بخش‌های از خاک افغانستان را مورد هدف راکت قرار می‌دهد و روابط تجاری میان هر دو کشور نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

پیش از این اردوی پاکستان با نشر یک اعلامیه ادعا کرد که درگیری از سوی نیرو‌های سرحدی افغان زمانی آغاز شد که یک تیم نفوس شماری پاکستان به قریه لقمان و جهانگیر واقع در چمن در قلمرو پاکستان رفت.

افغانستان و پاکستان ادعای مالکیت این دو قریه را دارند.

قرار است امشب مقام‌های سرحدی دو کشور برای مذاکره در این مورد با هم ملاقات کنند.

مطالب مرتبط