هزاران تن در شمال خواستار برگرداندن اختیارات معاون اول ریاست جمهوری شدند

هواداران نفر از هواداران جنرال دوستم امروز چهارشنبه ۶ ثور در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان گردهم آمدند و خواستار برگرداندن اختیارات معاون اول ریاست جمهوری شدند.

منابع نزدیک به جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری تعداد افراد در این همایش را ده‌ها هزار نفر گفته اند اما بعضی از منابع خبری گفته اند که در این همایش در حدود ۵ هزار نفر شرکت داشته اند.

blank

عنایت الله فرهمند رییس دفتر جنرال دوستم می‌گوید؛ این همایش بخاطری برگزار شده که رییس جمهور محمد اشرف غنی وعده‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری داده بود عمل نکرده است.

او می‌گوید نخبگان ترکتبار در دولت سهم اندکی دارند که به یک درصد هم نمی‌رسد.

رییس دفتر جنرال دوستم گفته است که اگر به خواست‌های آنها توجه نشود چنین همایش‌های  گسترده تر از این برگزار می‌شود.

افراد شرکت کننده در این همایش گفته اند که باید اختیارات جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری برایش برگردانده شود.

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری پس از شکایت احمد ایشچی مبنی بر آزار جنسی از طرف او و محافظانش از طرف سارنوالی تحت فشار قرار گرفت و یکبار بخاطر معرفی نشدن محافظانش به سارنوالی خانه‌اش از سوی نیروهای دولتی تحت محاصره قرار گرفت و پس از آن هشت تن از محافظانش را به سارنوالی معرفی کرد.

از آن زمان تاکنون آقای دوستم  در دفترکارش نرفته است.

رولاغنی خانم رییس جمهوری به یک رسانه خارجی گفته بود که آقای دوستم بدون فعالیت در خانه‌اش به سر می‌برد.

همچنان آقای دوستم پیش از قضیه ایشچی نیز چند بار محمداشرف غنی رییس جمهور را متهم به نادیده گرفتن صلاحیت‌هایش کرده بود.

همایش گسترده اعتراضی در حالی به طرفداری از جنرال دوستم در شهر شبرغان برگزار شده است که گزارش‌هایی نیز وجود دارد که حزب جدیدی به نام « جنبش اسلامی و ملی نوین» درحال تشکیل و اعلام موجودیت است.

روی دیگر قضیه این است که انتقادها و نارضایتی‌های گسترده‌یی از حکومت وحدت ملی وجود دارد و تیم‌ها و حلقات سیاسی در حال رای زنی و هماهنگی هستند که فشارها بر حکومت را بیشتر کنند و حتا سخن از طرح تشکیل حکومت موقت بر سر زبانهاست.

مطالب مرتبط