حمله تروریستی به میدان هوایی شهر کراچی با کشته شدن تمام 11 مهاجم و جان باختن 17 تن دیگر وضعیت به حالت عادی برگشت

اردوی پاکستان صبح امروز دوشنبه اعلام کرد: عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی درپی حمله صبح امروز تروریستی به میدان هوایی  شهر بندری کراچی با کشته شدن تمام 11 مهاجم و جان باختن 17 تن از نظامیان و غیرنظامیان به پایان رسید.81177478-5718906

به گزارش افق، ˈعاصم سلیم باجواˈ سخنگوی اردوی پاکستان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: عملیات جستجو و بازرسی بخش های مختلف میدان هوایی  بین المللی ˈجناح ˈ کراچی به صورت مشترک همچنان از سوی نیروهای اردوی ملی،کماندوهای ، نیروهای پلیس و نیروهای حفاظت میدان هوایی کشور ادامه دارد و در این عملیات چند جلیقه انتحاری، سلاح های خودکار و انواع تسلیحات نیز کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: حمله تروریست ها دو بخش میدان هوایی کراچی را در برگرفت و عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی که از حدود ساعت نیمه شب  به وقت محلی شروع شد پنج ساعت همراه با تبادل آتش طول کشید.

در همین حال ˈرضوان اخترˈقومندان نیروهای کاندو های  (رنجرز) نیز اعلام کرد: تروریست های نتوانستند به هواپیماهای مستقر در باند میدان هوایی کراچی و برج مراقبت دسترسی پیدا کنند و نیروهای امنیتی نیز توانستند توطئه مهاجمان برای آسیب رساندن به غیرنظامیان را نیز با شکست روبرو کنند.

پلیس شهر کراچی اعلام کرد: در پی این حادثه ده ها نفر از مسوولان اداره گمرک، کارمندان سالن تشریفات میدان هوایی و برخی از مسوولان سازمان هواپیمایی ملی پاکستان نیز زخمی شده اند که هم اکنون در شفاخانه  های شهر کراچی تحت مراقبت هستند.

پیشتر سخنگوی شعبه عملیاتی میدان هوایی کراچی پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: مهاجمان با استفاده از کارت هویت جعلی و پوشیدن یونیفورم نیروهای امنیتی موفق به نفوذ به میدان هوایی  شده و انفجارهای پیاپی چند بمب از سوی این مهاجمان باعث وارد شدن خسارت شدید به بخش های مختلف این میدان  شده است.

در پی این حمله؛ تدابیر امنیتی در سایر میدان هوایی  شهرهای عمده پاکستان از جمله اماکن نظامی و امنیتی این کشور تشدید شده و نیروهای امنیتی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما منابع خبری پاکستان امروز نوشتند گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ موسوم به (تی تی پی) در صفحه اجتماعی توییتر از عملیات تروریستی مهاجمان به میدان هوایی کراچی ستایش کرده است.

طالبان پاکستان ادعا کرد، میدان هوایی کراچی برای نقل و انتقال تجهیزات نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان و برای کشتن غیرنظامیان در پاکستان و افغانستان مورد استفاده قرار می گیرد.

پایگاه هوایی ˈمهرانˈ متعلق به نیروی دریایی اردوی پاکستان نیز 22 می 2011  هدف حمله تروریستی مهاجمان قرار گرفته و دراین حادثه علاوه بر آسیب رسیدن به یک هواپیمای نظامی چند نفر نیز جان خود را از دست داده و نیروهای امنیتی پاکستان نیز توانستدن تمام مهاجمان را به ازبین ببرند .

مطالب مرتبط